استفاده از ظرفیت هیات‌های اندیشه ورز در راستای تحقق اهداف دستگاه قضایی است

16:39 - 11 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۹۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر لزوم ایجاد هیات‌های اندیشه‌ورز قضایی با هدف هم اندیشی و استفاده از ظرفیت اساتید و صاحب‌نظران تأکید کرد.

برگزاری میزان- مجتبی قهرمانی در همایش فصلی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان هرمزگان ضمن تأکید بر لزوم تلاش مضاعف در روند خدمت رسانی به مردم تصریح کرد: بی تردید تلاش جهادگونه و هدفمند، مدیریت منابع مالی و صیانت از منابع انسانی و همچنین مراقبت نفس و پرهیز از هرگونه فساد؛ بسترساز رضایتمندی مردم و ارتقای شاخص‌های سلامت و کارآمدی دادگستری استان خواهد شد.


وی در ادامه با اشاره به رتبه نخست دستگاه قضایی استان هرمزگان در سطح کشور بر لزوم اتخاذ تمهیدات مناسب در جهت حفظ و ارتقای دستاورد‌های موجود و همچنین ارائه ایده‌ها و برنامه‌های فرا استانی تأکید کرد و گفت: در هر نقطه‌ای از موفقیت که قرار بگیریم با نگاه به آینده می‌توانیم نقاط بالاتری را نیز هدف گذاری کنیم.

مجتبی قهرمانی جدیت رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی برای اتخاذ تمهیدات لازم در جهت حفظ حقوق شهروندی، نظارت مستمر بر ضابطین، رعایت شئون اداری و نظم سازمانی، توجه به صرفه جویی و کاهش هزینه‌های غیرضرور، مدیریت پرونده‌ها و صدور آرای متقن را موضوعاتی حائز اهمیت در جهت افزایش بهره وری و ارتقای عملکرد حوزه‌های قضایی عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین بر ضرورت تشکیل هیات‌های اندیشه ورز قضایی تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت هیات‌های اندیشه ورز پشتوانه محکمی برای تحقق اهداف و مأموریت‌های دستگاه قضایی به منظور حرکت در مسیر تعالی و خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم است.

وی همچنین خطاب به رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر لزوم برگزاری نشست‌های مستمر و هم اندیشی با اساتید و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه تأکید کرد.

قهرمانی با اشاره به لزوم ساماندهی معتادین متجاهر، اظهار داشت: رابطه اعتیاد و بزهکاری یک رابطه دوسویه و پدیده‌ای اجتناب ناپذیر است و اگر بتوان از ظرفیت مراکز نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر به خوبی استفاده کرد، جرایمی که مرتبط با این حوزه است به طور محسوس و ملموسی کاهش می‌یابد.

بهره گیری از ظرفیت دیده بان مردمی در پیشگیری از وقوع جرم، استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین و اهتمام به بازدید‌های مستمر توسط قضات از زندان‌ها از دیگر توصیه‌های رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی بود.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین مدیریت پرونده‌های مهم، جهت دهی درست و ارجاع دقیق را از عوامل تسریع دهنده در روند رسیدگی ها، کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایتمندی مردم برشمرد.

گفتنی است،پیش از سخنان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، هر یک از معاونین دادگستری و رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان، گزارشی از مهم‌ترین برنامه ها، اقدامات و دستاورد‌های مجموعه‌های تحت سرپرستی خود را ارائه کردند.

همچنین در این همایش و در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم معرفی قضات شاخص،از تعدادی از رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان هرمزگان که عملکرد مطلوبی در مؤلفه‌هایی چون تکریم ارباب رجوع، اهتمام در انجام وظیفه، رفع اطاله دادرسی، کاهش موجودی و عملکرد آماری مثبت، بهره گیری از ابلاغ الکترونیک، رسیدگی به پرونده‌های مهم، اشاعه صلح و سازش، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، کاهش ورودی پرونده ها، استمرار در فعالیت‌های فرهنگی، صرفه جویی در هزینه‌ها و مدیریت امور مالی داشتند، تقدیر شد.
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *