فاصله‌ای میان سازمان قضایی و نیرو‌های مسلح نیست

14:57 - 11 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۹۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: نباید برخورد‌ها، خدشه‌ای به جایگاه فرماندهی یا هر رده از نیرو‌های مسلح وارد کند و فاصله‌ای بین سازمان قضایی و نیرو‌های مسلح نیست.
 - حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران با بیان این‌که فاصله‌ای بین سازمان قضایی و نیرو‌های مسلح نیست و همه در کنار هم و با وحدت می‌توانیم کشور را در امنیت کامل حفظ و حراست کنیم، اظهار کرد: با اقتدار و حکیمانه با اندک جرایم و تخلفات نظامی برخورد می‌شود؛ صد البته باید با مجرم نظامی در هر پست و مقامی برخورد شود، ولی راهکار‌های پیشگیری را باید اجرا کنیم تا روزی اعلام کنیم که هیچ مجرم نظامی در کشور نداریم.
 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از مدیران استانی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خواست تا بین جایگاه حقوقی و شخصیت حقیقی مجرم فرق قائل شوند و تأکید کرد: نباید بگذاریم جایگاه فرمانده و یا سرباز در نیرو‌های مسلح شکسته شود اگر این اتفاق بیفتد به اقتدار نیرو‌های مسلح به عنوان پشتوانه نظام، ولایت فقیه و امنیت کشور لطمه وارد خواهد آمد.
 
پورخاقان با تاکید بر این که نباید برخورد‌ها خدشه‌ای به جایگاه فرماندهی یا هر رده از نیرو‌های مسلح وارد کند، گفت: فاصله‌ای بین سازمان قضایی و نیرو‌های مسلح نیست؛ همه سرباز ولایت هستیم، دست در دست یکدیگر این راه را پیش ببریم؛ سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اقتدار و حکیمانه با جرایم و تخلفات نظامی برخورد می‌کند؛  مسئول مسئله‌دار نمی‌تواند مشکل گشا باشد نمونه بارز پاکدستی و معتقد به خدمت به ملت، سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی است.
 
وی عمق ولایت پذیری سردار سلیمانی را بی نظیر توصیف کرد و گفت: این مرد میدان، شعار نمی‌داد واقعا به دنبال شهادت می‌گشت و در نجواها، سخنرانی‌ها به خصوص وصیت نامه او می‌خوانیم که چگونه عاشق شهادت بود؛ شهادت حاج قاسم سلیمانی حماسه دیگری در کشور بود و حضور ده‌ها میلیون نفر در تشییع جنازه این سردار شهید پس از توطئه دشمنان بر سر بنزین به معنای عهد و پیمان دیگر ملت با، ولی زمان خودشان بود؛ دشمن در جریان فتنه ۸۸ به دنبال انشقاق بین امت بود و  امت انقلابی ایران هر دستی که بخواهد در برابر دستاورد‌های انقلاب و نظام بایستد، قطع خواهند کرد و نمونه عظیم آن حضور خودجوش مردم در حماسه ماندگار ۹ دی است که برای همیشه فتنه را به زباله‌دان تاریخ سپردند.
 
در ادامه این مراسم آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: نداشتن قوای مسلح آسیب‌زا‌ست و باید قدر نیرو‌های مسلح خود را بدانیم و البته برای سالم ماندن این نیرو، نیاز به دادسرای نظامی بود که به درستی شکل گرفت.
 
سردار شالیکار فرمانده قرارگاه غدیر شمال نیز با اشاره به فتنه ۸۸ و ایستادن در مقابل انتخاب مردم گفت: با درایت رهبری معظم انقلاب و حضور پرشور مردم در حماسه ۹ دی بساط فتنه‌گران جمع شد؛ باید منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب بازخوانی شود تا به درستی دریابیم که استکبار چگونه به دنبال ضربه زدن به نظام است، اما رهبری محکم دربرابر این دسیسه‌ها می‌ایستند.
 
حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه دادسرای نظامی برای برخورد با تخلفات نظامیان راه اندازی شده است، گفت: در صورت رخنه در نیرو‌های مسلح، دادسرای نظامی به خوبی به وظیفه خود عمل می‌کند تا از بروز پدیده نفوذ در بدنه نیرو‌های نظامی جلوگیری شود.
 
در این آئین از زحمات حجت‌السلام والمسلمین پورخاقان رئیس سابق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مازندران قدردانی شد و حجت الاسلام محمداسماعیل زارعی به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مازندران معرفی شد.
 
همچنین سید ابراهیم حجازی که پیش از این رییس دادسرای نظامی ناحیه چالوس بود به عنوان دادستان نظامی مازندران معرفی و از خدمات رحیم رحیمی تقدیر به عمل آمد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *