۴۷ درصد پرونده‌های شورا‌های شاهین شهر با سازش مختومه شدند

12:05 - 11 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۸۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ارزش معنوی و اثرگذاری اجتماعی ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها به مراتب بیش از رسیدگی‌های قضایی است.
- حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در ادامه سرکشی و بازدید‌های سرزده از حوزه‌های قضایی استان اصفهان به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و برخی از مقامات قضایی به دادگستری شهرستان شاهین‌شهر رفت و با بررسی عملکرد این دادگستری از نحوه رسیدگی‌ها و نقاط ضعف و قوت در این حوزه قضایی آگاه شد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از اینگونه بازدید‌ها نظارت بر حسن ارائه خدمات مطلوب به مردم و رعایت و حفظ حقوق شهروندی است بیان کرد: ارائه خدمات در شاهین‌شهر با دارا بودن مردمی فهیم و نیز خصوصیات و بافت فرهنگی و اجتماعی شهرستان باید به گونه‌ای صورت پذیرد که در شان مردم آن باشد.خوشبختانه با مدیریت قابل قبول قضایی در این حوزه قضایی،شاهد نظم و انضباط، رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع در بخش‌های مختلف آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: بخش قضایی دادگستری شاهین‌شهر با آمار بالای ورودی پرونده مواجه است اما با تلاش جهادی و قابل قبول مجموعه قضات و کارمندان آن بیش از این میزان رسیدگی صورت می‌پذیرد و این امر باعث شده میزان موجودی پرونده در شعب این دادگستری روند کاهشی داشته باشد.

وی مدیران قضایی را در خط مقدم اجرای سند تحول قضایی دانست و خاطرنشان کرد: با اعمال مدیریت عملیاتی و دقیق مدیران قضایی در سطح استان می‌توان انتظار داشت سند تحول قضایی به درستی اجرایی شود و بی شک نتیجه آن به نفع مردم خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در بازدید از شورا‌های حل اختلاف شاهین شهر هم خاطرنشان کرد: آمار پرونده‌های صلحی در شورا‌های این شهرستان در سال جاری ۴۷ درصد بوده که این آمار به حد میانگین کشوری و استانی نزدیک است و نشان از تلاش موثر اعضای شورا‌های حل اختلاف و پذیرش و فهم بالای مردم آن در حل و فصل اختلافات و دعاوی دارد.

وی اظهار کرد: آثار وضعی و اجتماعی صلح و سازش در جامعه به مراتب بیش از رسیدگی‌های قضایی است و سیاست دستگاه قضایی ترویج هرچه بیشتر این سنت حسنه از طریق تقویت شورای حل اختلاف است.

گفتنی است، کمبود نیروی انسانی در بخش اداری و ضرورت به روز رسانی و ارتقا برنامه‌ها و نرم افزار‌های الکترونیکی قضایی از جمله مشکلات این دادگستری برآورد شد که دستور انجام اقدامات لازم در این خصوص و تأمین نیاز‌ها از سوی رئیس کل دادگستری اصفهان صادر شد.

برچسب ها: سازش اصفهان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *