راهکار‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در دادگستری چهارمحال و بختیاری بررسی شد

9:44 - 11 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۸۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس دادگستری چهارمحال و بختیاری، گفت: اعطای مرخصی به زندانیان، اعمال نهاد‌های ارفاقی نظیر آزادی مشروط، تعلیق مجازات و استفاده از پابند‌های الکترونیکی از جمله راهکارهای حبس زدایی است که باید تقویت و مورد توجه بیشتر قضات قرارگیرد.

- احمدرضا بهرامی در کمیته ساماندهی امور زندانیان استان چهارمحال و بختیاری با تشریح وضعیت زندان‌ها بر ضرورت توجه به حقوق زندانیان تأکید کرد و گفت: سیاست دستگاه قضا برمبنای حبس زدایی و به حداقل رساندن زمان حضور افراد در زندان تنظیم شده است و لذا باید برای تحقق این مهم راهکار‌های مناسب اندیشیده شود.

 
وی افزود: برخی از اقدامات موثر در زمینه حبس زدایی شامل اعطای مرخصی به زندانیان، اعمال نهاد‌های ارفاقی نظیر آزادی مشروط، تعلیق مجازات و استفاده از پابند‌های الکترونیکی است که باید تقویت و مورد توجه بیشتر قضات قرارگیرد.
 
رئیس کل دادگستری استان چهار محال و بختیاری تصریح کرد: موضوع اشتغال به کار زندانیان در خارج از زندان و در مدت زمان محکومیت نیز از جمله راهکار‌های حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان هاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعمال مجازات‌های جایگزین حبس و اختصاص تخفیفات قانونی تنها مختص به محکومان جرائم عادی است و زندانیان جرائم خاص مشمول این ارفاقات قرار نمی‌گیرند.

گفتنی است در جلسه کمیته ساماندهی امور زندانیان استان مقرر شد به منظور هماهنگی و تعامل با قضات جهت استفاده بیشتر از مجازات‌های جایگزین حبس و اعمال نهاد‌های ارفاقی، نشست مشترکی با حضور قضات محاکم کیفری و مستشاران دادگاه‌های تجدید نظر استان برگزار شود.همچنین مصوب شد مکاتبات لازم با قوه قضاییه به منظور تأمین اعتبار و در اختیارگرفتن تعداد بیشتری از پابند‌های الکترونیک صورت پذیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *