مهلت یک ساله دادگستری گلستان برای تکمیل ۲ پروژه پتروشیمی و موج‌های آبی

9:23 - 11 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۸۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان از ورود به ۲ پرونده کثیرالشاکی پتروشیمی گلستان و موج‌های آبی گنبدکاووس خبر داد و گفت: پس از بازدید میدانی و نشست‌های جداگانه با شاکیان یک فرصت یک ساله به مجری طرح برای تکمیل پروژه داده شد.
حبرگزاری میزان- حیدر آسیابی گفت: رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان دو پرونده کثیرالشاکی پتروشیمی گلستان و موج‌های آبی گنبدکاووس را به صورت ویژه پیگیری کردند و تمام اختیارات قضایی مورد نیاز به دادگستری استان اعطا شد تا این دو پرونده به سرانجام برسد.

وی افزود: برای بررسی وضعیت پروژه موج‌های آبی در شهرستان گنبد کاووس  نشست‌های جداگانه با شاکیان و متهم پرونده برگزار کردیم.همچنین در بازدید از محل اجرای طرح که در مجموع حدود ۶ ساعت طول کشید راهکار‌های برون رفت از وضعیت فعلی این طرح بررسی شد.

آسیابی با بیان این که هدف قوه قضاییه، راه اندازی این پروژه است تاکید کرد: اگر تکمیل طرح، توسط خود مجری اتفاق بیفتد استقبال می‌کنیم و حمایت قضایی لازم برای این که مجری طرح بتواند به تعهدات خود عمل کند انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خود شاکیان هم در در دادگستری گنبدکاووس نظرشان این است که به مجری طرح برای تکمیل پروژه مهلت داده شود گفت: اگر در مهلت قانونی که به مجری طرح اعطا می‌کنیم، پروژه تکمیل نشود با اختیاراتی که رئیس قوه قضاییه به دادگستری استان گلستان اعطا کرده است دادگاه ویژه‌ای تعیین خواهدشد تا این پرونده به عنوان یک پرونده خاص تعیین تکلیف و حق شکات پرداخت شود.

آسیابی ادامه داد: با نظر شاکیان و پس از بازدید از ساختمان نیمه کاره طرح، به مجری پروژه یک سال برای تکمیل آن فرصت داده شد و در این مدت رئیس دادگستری و دادستان گنبد وضعیت پیشرفت پروژه را به صورت مستمر رصد می‌کنند و ما نیز هر سه ماه یکبار از محل ساخت طرح بازدید و نظارت می‌کنیم تا بتوانیم طی یکسال شاهد بهره برداری پروژه باشیم.

گفتنی است،پرونده موج‌های آبی گنبدکاووس نزدیک به ۳۰۰ شاکی دارد. در این پرونده شاکیان به امید تحویل مغازه در این طرح تفریحی، گردشگری، سهام خریدند، اما پس از گذشت نزدیک به ۹ سال این طرح همچنان نیمه کاره مانده است. پرونده پتروشیمی گلستان و موج‌های آبی گنبدکاووس دو پرونده کثیرالشاکی هستند که در سفر رئیس قوه قضاییه به استان به صورت ویژه بررسی و از سوی حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای اختیارات ویژه به دادگستری این استان برای پیگیری آن‌ها داده شد.
 
رئیس کل دادگستری گلستان چندی پیش نیز از محل پتروشیمی بازدید و از تلاش برای خروج از رکورد این پروژه درآینده نزدیک خبر داد.



برچسب ها: گلستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *