رعایت حقوق شهروندی اولویت دستگاه قضاست

9:38 - 11 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۸۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به تاکیدات رییس قوه قضاییه درباره حقوق شهروندی باید گفت این مسائل با اولویت ویژه‌ای پیگیری می‌شود.

-  یدالله موحد در نشست شورای انفورماتیک استان کرمان بر رعایت حسن خلق و حسن رفتار در برابر مراجعان تاکید کرد و ادامه داد: با وجود تمامی مشکلات و کار سنگین و فرسایشی در دستگاه قضایی باید رفتار، گفتار و عمل ما بر مدار حق و حکمت باشد و همیشه در این مسیر حرکت کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: با وجود آنکه همواره تاکید می‌شود که مدیران و کارکنان قضایی به نحوی رفتار کنند که خدای ناکرده دلی به ناحق از آن‌ها نرنجد و خاطر کسی آزرده نشود، اما در برابر عده‌ای که زیاده طلب و دنبال تضییع حقوق دیگران هستند، باید قاطعانه و با جدیت برخورد شود ریاست قوه قضاییه همچنین بر دوری از آنچه ک ضرورت ندارد تاکید کرده اند و در این رابطه باید در جایی که نیاز به استفاده از دستبند، پابند و ... نیست از این وسایل استفاده شود و به نحوی رفتار شود که متهم در انظار عمومی تحقیر نشود و مجازات اجتماعی و تحقیری بر وی تحمیل نشود.

وی بر نظارت دقیق دادستان‌ها و فرماندهان انتظامی بر نحوه برخورد با متهمان تاکید کرد و ادامه داد: علی رغم تمامی موارد مطرح شده باید توجه داشت که در این رابطه برخورد حکیمانه مورد تاکید است و در برابر افراد رذل و اوباش باید قاطعانه ایستاد.

رییس کل دادگستری کرمان با اشاره به وظایف قانونی دادستان‌ها و ضابطان قضایی تاکید کرد: اختیار اگر آمیخته با اخلاق شود، محاسن آن ظهور و بروز می‌کند و اگر آمیخته با بداخلاقی شود، ثمره تلخی برای جامعه خواهد داشت.

موحد با تاکید بر لزوم تمرکز بر انجام وظایف و ماموریت‌های قوه قضاییه در ماه‌های پایانی سال جاری، ادامه داد: در این برهه باید کار‌های حاشیه‌ای که بخش عمده‌ای از آن‌ها مربوط به بخش‌های اجرایی است را واگذار کرده و بر فعالیت‌های قضایی تمرکز کنیم.

 

رشد ۱۸ درصدی ورودی زندانیان در کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان بر رسیدگی فوری به پرونده‌های مسن تاکید کرد و گفت: باید مانده پرونده‌های امسال برای سال بعد به حداقل ممکن کاهش یابد، زیرا اطاله دادرسی دستگاه قضایی و مردم را آزار می‌دهد و بیشترین گلایه‌ها درباره تاخیر در رسیدگی‌ها است مردم علاقه‌مند هستند که پرونده‌های مطرح شده در سریعترین زمان ممکن به نتیجه برسند  سرعت توام با دقت در ابلاغ همه همکاران قضایی درج شده است و دقت را نمی‌توان فدای سرعت کرد.

وی با اشاره به کار بزرگی که در استان کرمان به منظور جمع آوری پرونده‌ها از مراجع قضایی انجام شده است، گفت: باید تلاش شود که این پرونده‌ها به سرعت و با دقت تعیین تکلیف شوند سستی در اجرای احکام مدنی و کیفری قابل قبول نیست و نظارت جدی بر زندان‌ها از دیگر موارد مورد تاکید رییس قوه قضاییه به شمار می‌رود.

موحد با اشاره به رشد ۱۸ درصدی ورودی زندانیان در سال جاری، گفت: باید ورودی مددجویان به زندان مدیریت شده و از ابزار زندان به شکلی صحیح و به موقع برای تامین امنیت جامعه استفاده شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *