پرونده ۲۷۰ زندانی خوزستان در ۲ روز رسیدگی شد

12:00 - 10 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۶۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خوزستان ضمن دیدار زندانیان سپیدار، مرکزی اهواز، شوشتر و دزفول ، ۲۷۰ پرونده‌ را مورد بررسی و دستورات قضایی لازم برای حل مشکلات آنان را صادر کرد.
- حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق مرادی در برنامه‌های جداگانه در دو روز به همراه رؤسای دادگستری و دادستان‌ها و جمعی از قضات، دادیاران و بازپرسان با حضور در زندان‌های سپیدار، مرکزی اهواز،شوشتر و دزفول به صورت چهره به چهره با بیش از ۲۷۰ نفراز زندانیان دیدار و ضمن شنیدن درخواست‌ها و مشکلات آنان، دستورات لازم را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان در پایان این برنامه رسیدگی قضایی دو روزه، نهادینه‌سازی رویکرد زندان زدایی از روند رسیدگی به مجازات‌ها و کاهش جمعیت کیفری به شکل اصولی و هدفمند را از اهداف و اولویت‌های این استان معرفی کرد و افزود: هدف ما عمل به سیاست‌های ابلاغی تحولی و تعالی محور  رئیس قوه قضاییه در حوزه ساماندهی امور زندانیان است.

وی با اشاره به اینکه تلاش شد تمامی همکاران قضایی، دادیاران و معاونین دادستان‌ها در زندان‌ها با زنداینان دیدار داشته باشند گفت: مقامات قضایی اقدامات لازم در خصوص رد مال هایی که بعضا در پرونده‌ها مبهم بود را انجام دادند تا از ادامه بازداشت مازاد بر مدت حبس تعدادی از زندانیان جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: همچنین پرونده‌های متعدد بعضی از محکومانی که بعد از صدور حکم قصاص به علت عدم مراجعه اولیای دم، حکمشان اجرا نشده بود،جهت اعمال مواد قانونی مدنظر در قانون آیین دادرسی کیفری، دستورات لازم داده شد تا مقدمات آزادی این تعداد زندانی تا زمانی که خانواده اولیای دم تقاضای اجرای حکم داشته باشند، فراهم شود.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرادی تاکید کرد: مهم این است که همکاران قضایی خصوصا همکاران جوانمان که تازه وارد دستگاه قضا شده‌اند زندان و محدودیت‌های حوزه زندان‌ها را ببینند،تبعات مجازات حبس را بر فرد و خصوصا خانواده‌ها در نظر بگیرند و متوجه باشند که ثمره قرار‌های قانونی که منجر به بازداشت می‌شود چیست،تا در رسیدگی به پرونده‌ها تسریع کنند و در پرونده‌های غیر ضروری، زندان را آخرین گزینه در روند رسیدگی به مجازات‌ها قرار دهند و از معرفی افراد به زندان تا حد امکان پیشگیری کنند.

برچسب ها: خوزستان زندان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *