واکسیناسیون کامل چه تاثیری بر ابتلا به امیکرون دارد؟

9:23 - 10 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۶۸۰
عاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی گفت: از هر ۱۷ بیمار بستری، تنها واکسیناسیون یک نفر کامل بوده است.

- ایسنا نوشت: سید محمد علوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  اظهار کرد: همچنان سویه اُمیکرون در دنیا در حال یکه‌تازی است به گونه‌ای که این سویه در حال غالب شدن در بیش از ۱۱۰ کشور است. البته بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد از هر ۱۷ بیمار بستری، تنها واکسیناسیون یک نفر کامل بوده است که این موضوع نوید خوبی است یعنی افرادی که واکسیناسیون کاملی دارند، کمتر دچار اُمیکرون می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به شتاب خوب واکسیناسیون کرونا در این روزها افزود: تاکنون ۶ میلیون دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. پوشش واکسیناسیون نوبت اول جمعیت هدف ۸۲.۷ درصد، نوبت دوم ۶۶.۷ درصد و در نوبت سوم ۹ درصد است. پوشش نوبت اول واکسیناسیون جمعیت دانش‌آموزی خوزستان نیز بیش از ۹۱.۵ درصد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تاکنون حدود ۱۸ درصد افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند برای تزریق نوبت دوم مراجعه نکرده‌اند که این موضوع می‌تواند پیامدهای بدی برای ما داشته باشد و از این بابت نگران هستیم.

علوی افزود: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نیز ما را نگران می‌کند؛ اکثر مغازه‌داران از ماسک استفاده نمی‌کنند و به دلیل سردی هوا تهویه خوبی انجام نمی‌شود که این مساله دغدغه‌های ما را از این بابت که نکند اُمیکرون بیاید و اکثر افراد را مبتلا کند، بیشتر می‌کند.

وی گفت: برخی مشاغل مانند رستوران‌ها، نانوایی‌ها، پاساژها، مطب‌ها و داروخانه‌ها که جاهای مهمی هستند، پروتکل‌های بهداشتی را خوب رعایت نمی‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *