مهم‌ترین بستر برای اصلاح و تربیت در زندان توسعه اشتغال است

14:08 - 09 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۵۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان زندان‌ها، گفت: مهمترین بستر برای اصلاح و تربیت در زندان بحث توسعه اشتغال اعم از اشتغال مولد و اشتغال نشسته است.

غلامعلی محمدی در حاشیه بازدید از ندامتگاه زنان استان تهران با اشاره به رد مال زندانیان اظهار کرد‌: سیستم الکترونیکی که رد مال محکومان را نشان می‌دهد نباید صرفا اعداد را مشخص کند بلکه در آن باید اموال محکومان هم ذکر شود و به همین دلیل در این راستا نیازمند اصلاحاتی هستیم.

رئیس سازمان زندان ها ادامه داد: در دادنامه‌ها میزان رد مال مشخص نمی‌شود که این اشکال نیز باید برطرف شود.

وی با اشاره به ملاقات الکترونیک زندانیان با خانواده‌‌هاشان، گفت: از بستر دادرسی الکترونیکی می‌توانیم مقدمات ملاقات الکترونیک را فراهم کنیم زیرا مطابق با اصل شخصی بودن مجازات‌ها خانواده زندانیان نباید مجازات شوند.

محمدی افزود: برخی از زندانی‌ها در شهر محل سکونت خود محکومیتشان را سپری نمیکنند و به همین دلیل به دنبال این هستیم که ملاقات بین زندانی و خانواده آن‌ها را بصورت الکترونیک در سراسر کشور فراهم کنیم و از آنجایی که و خانواده‌ها در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مستقر می‌شوند به دنبال ایجاد تفاهم نامه دوجانبه با دفاتر هستیم.

رییس سازمان زندان‌ها در ادامه از کارگاه اشتغال زندانیان بازدید کرد و با اشاره به بازار فروش محصولات زندانیان گفت: نمایشگاه دائمی فروش محصولات زندانیان با همکاری بنیاد تعاون ایجاد شده است و این نمایشگاه کلیه محصولات زندانیان را عرضه می‌کند.

 

توسعه اشتغال نشسته در دستور کار سازمان زندان‌ها

وی اشتغال نشسته زندانیان را یکی دیگر از موضوعات مهم دانست و اظهار کرد: فعالیتی که زندانی بتواند آن را در محل استراحت خود انجام دهد تحت عنوان اشتغال نشسته شناخته می‌شود و در توسعه این نوع از اشتغال مشکلی نداریم بلکه مشکل بازار است که باید آن را توسعه دهیم.

محمدی تصریح کرد: مهم‌ترین بستر برای اصلاح و تربیت در زندان بحث توسعه اشتغال اعم از اشتغال مولد و اشتغال نشسته است که این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به کارآفرینی گفت: در حوزه کارآفرینی و استفاده از ظرفیت مردمی و خیرین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است و در همین راستا هفته آینده نشستی با حضور کارآفرینان برگزار می‌شود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *