کاداستر منابع طبیعی زاهدان تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد

10:02 - 09 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۵۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: از کل ۱۷ میلیون هکتار اراضی ملی استان سیستان و بلوچستان برای بیش از ۱۴ میلیون و دویست هزار هکتار آن سند کاداستری صادر شده است که امیدواریم ظرف یک ماه آینده جشن اتمام کاداستر منابع طبیعی این استان برگزار شود.
- حسن بابایی در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: هدف از این سفر بررسی آخرین وضعیت اجرای کاداستر منابع طبیعی در استان و دیدار با مسئولین و کارکنان خدوم ثبتی است.
 
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان دومین استان پهناور کشور است که بیش از ۱۸میلیون هکتار وسعت دارد.

معاون رییس قوه‌قضاییه بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف این سفر موضوع طرح کاداستر اجرای منابع طبیعی استان است که در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیون هکتار از اراضی استان تثبیت شده و اسناد آن نیز در حال صدور است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان بهمن ماه جاری موضوع طرح کاداستر اجرای منابع طبیعی استان به اتمام برسد.

پرورش مدیران جوان و جهادی از برنامه‌ها و سیاست‌های آتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پس از حضور در اداره کل ثبت اسناد و املاک سیستان و بلوچستان در ملاقات با کارکنان گفت: در پایش و رصد عملکرد مجموعه ثبت اسناد و املاک سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلفی همچون مختومه کردن پرونده اجرای اسناد، آمار هیات‌ها و صدور اسناد مالکیت و مابقی بخش‌های ثبتی شاهد عملکرد مطلوبی بودیم که ماحصل تلاش بی وقفه کارکنان و نظارت راهبردی مدیریت مجموعه بر واحد‌های ثبتی است.

بابایی در ادامه مدیریت را رکن بسیار مهم در دستگاه‌های اداری برشمرد و افزود: امیدواریم مدیران استان‌ها از عملکرد مدیران ثبتی موفق الگوی برداری کنند.

وی بر تشکیل بانک اطلاعاتی مدیران و بهره گیری از نخبگان تاکید کرد و گفت: پرورش مدیران جوان و جهادی از دیگر برنامه‌ها و سیاست‌های آتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

بابایی همچنین راهکار کمبود دفاتر ازدواج و طلاق در این استان را جذب سردفتران شیعه و سنی برای رفع کمبود این دفاتر نام برد.

ضرورت هم افزایی بین دستگاه‌های مرتبط با قوه‌قضاییه 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه شورای قضایی استان گفت: همافزایی بین دستگاه‌های مرتبط با قوه‌قضاییه اهمیت دارد و میتواند در مسائل مختلف کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: راهبرد‌ها و اهداف سند تحول در نشست شورای قضایی تشریح و تبیین شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سیستان و بلوچستان ارتباط خوبی بین دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته قوه‌قضاییه در استان وجود دارد خواهان برگزاری هدفمند نشست‌های شورای قضایی استان شد.

بابایی همچنین در دیدار با روسای واحد‌های ثبتی بر رفع نیاز‌های همکاران و بهبود معیشت آن‌ها تاکید کرد و گفت: اهم برنامه‌های سازمان در دوره جدید توجه جدی به بحث معیشت همکاران است. وی با اشاره به عدم نخبه پروری و جانشین پروری در سازمان ثبت افزود: از اولویت‌های سازمان ثبت شناسایی نخبگان و توجه جدی به آموزش و پژوهش است که باید تمام بخش‌های سازمان اهتمام جدی به آن داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع از وظایف ذاتی مدیران است بیان کرد: مدیران و همکاران ثبت استان باید برای حل مشکلات مردم خوب استان سیستان و بلوچستان تلاش کنند و این مهم را در راس امور خود قرار دهند.

ملاقات مردمی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با مردم زاهدان
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در راستای سیاست‌های راهبردی این سازمان مبنی بر تکریم مردم به صورت حضوری و چهره به چهره با مردم زاهدان دیدار کرد.

بابایی در جریان این ملاقات مستقیم و بدون واسطه پس از استماع صحبت‌ها و مشکلات ثبتی مردم دستورات لازم و فوری را به منظور رفع مشکلات آنان صادر کرد.

استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی برای کاهش مراجعات مردمی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان با رئیس و اعضای هئیت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران و ازدواج و طلاق استان سیستان و بلوچستان دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به سند تحول و تعالی قوه‌قضاییه گفت: برنامه محور بودن، لازمه دفاتر اسناد رسمی است و باید نسبت به تدوین سند تحول کانون‌ها توجه جدی شود.

وی افزود: به منظور کاهش مراجعات مردمی به واحد‌ها و ادارات ثبت می‌توان از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی استفاده کرد که مسلما نقش بسزایی در ارتقاء سلامت اداری خواهد داشت.

وی با اشاره به استفاده از تجربیات پیشکسوتان در اداره امور بیان کرد: در کنار استفاده از تجربه و دانش بزرگان و پیشکسوتان باید به موضوع نخبه پروری توجه جدی داشت تا نیرو‌های جوان با روحیه جهادی وارد چرخه مدیریت کشور شوند.

برگزاری جشن اتمام کاداستر منابع طبیعی در اسفند ماه
رییس سامان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین درجریان این سفر با حضور در قرارگاه جهادی کاداستر شهید سلیمانی زاهدان گفت: از کل ۱۷ میلیون هکتار اراضی ملی استان سیستان و بلوچستان برای بیش از ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آن سند کاداستری صادر شده است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات کارکنان این استان خواستار تعامل این اداره کل با منابع طبیعی و نظارت کامل در بحث تداخلات شد و ابراز امیدواری کرد که ظرف یک ماه آینده جشن اتمام کاداستر منابع طبیعی این استان برگزار شود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *