«حوض خون» برای نوبت هشتم تجدیدچاپ شد/ «به اضافه مردم»؛ هندبوک فعالیت فرهنگی در ایستگاه هشتم

15:06 - 08 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۳۹۷
کتاب تحسین شده «حوض خون»؛ روایت زنان اندیمشک از رختشویی در دفاع مقدس که در هفته‌های اخیر با استقبال خوبی مواجه شده، برای هشتمین نوبت، توسط «راه یار» تجدیدچاپ و راهی بازار نشر شد.

- کتاب «حوض خون»؛ روایت زنان اندیمشک از رختشویی در دفاع مقدس که در هفته‌های اخیر با استقبال خوبی مواجه شده، برای هشتمین نوبت، توسط «راه یار» تجدیدچاپ و راهی بازار نشر شد.

بنابرین گزارش، «حوض خون»، خاطرات و روایت‌های ۶۴ نفر از بانوان اندیمشکی درباره فعالیتشان در بخش رخت‌شویی البسه رزمندگان دفاع مقدس است که فاطمهسادات میرعالی، زهرا بختور، سمانه نیکدل، سمیه تتر، نسرین تتر، مهناز الفتیپور، آمنه لهراسبی و نرگس میردورقی تحقیق آن را برعهده داشته‌اند.

چندی پیش، رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای زنجان با اشاره به کتاب «حوض خون»، از آن تمجید کردند.

«حوض خون» برای نوبت هشتم تجدیدچاپ شد/ «به اضافه مردم»؛ هندبوک فعالیت فرهنگی در ایستگاه هشتمایشان در بخشی از سخنرانی‌شان درباره این کتاب فرمودند: «من اخیراً یک کتابی خواندم به نام «حوض خون» ــ البتّه من در اهواز دیده بودم؛ خودم مشاهده کردم آنجایی را که لباس‌های خونی رزمندگان را و ملحفه‌های خونی بیمارستان‌ها و رزمندگان را می‌شستند؛ [این‌ها را]دیدم ــ که این کتاب تفصیل این چیز‌ها را نوشته؛ انسان واقعاً حیرت می‌کند؛ انسان شرمنده می‌شود در مقابل این همه خدمتی که این بانوان انجام دادند در طول چند سال و چه زحماتی را متحمّل شدند؛ این‌ها چیز‌هایی است که قابل ذکر کردن است.»

در بخشی از این کتاب چنین می‌خوانیم: «ملافه‌ها را ریختیم توی حوضها. شیر آب را باز کردم رویشان تا آب از لب حوض سرریز کرد. رخت‌های توی تشت‌ها را شستیم و پهن کردیم روی طنابها. برگشتیم سروقت حوضها. ملافه‌ها را چنگ زدیم و کشیدیم بیرون.

زیر نور لامپ حوض‌های پر از خون را دیدم. هر روز آن صحنه‌ها را میدیدم. ولی آن بار، توی تاریکی و سکوت شب، خیلی عجیب و دردناک بود. سرخی خون زیر نور لامپ برق میزد. نمیخواستم باورش کنم. چند بار چشمهایم را بازوبسته کردم. بهجای آب تلألؤ خون را میدیدم. جگرم سوخت. دیدم ننهغلام و زهرا هم مثل من روی حوض خون ماتشان برده.»

چاپ هشتم کتاب ۵۰۴ صفحه‌ای «حوض خون» که فاطمه سادات میرعالی، تدوین آن را برعهده داشته، با قیمت ۸۰ هزار تومان و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارات «راه‌یار» منتشر شده است.

همچنین چاپ هشتم کتاب «به اضافه مردم؛ ۱۰ اصل اساسی در کار فرهنگی» نوشته روح‌الله رشیدی نیز طی روز‌های اخیر توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شده است.

بنابرین گزارش، روح‌الله رشیدی در کتاب «به اضافه مردم» که چندی پیش در اولین دوره جایزه کتاب «روایت پیشرفت» نیز در بخش «فرهنگی و اجتماعی» حائز عنوان شد، به استناد تجربیات ارزنده تاریخ انقلاب اسلامی، در ۱۰ فصل به بررسی ۱۰ قاعده اساسی در کار فرهنگی و تشکیلاتی پرداخته و در هر فصل، مثال‌هایی هم که از خاطرات و تجربه‌های عینی افراد گرفته شده، جهت کاربردی شدن این قواعد آورده شده است. همچنین در بخش ضمیمه کتاب، ضمن آسیب‌شناسی نحوه اجرا و برگزاری یک برنامه فرهنگی، شیوۀ مواجهه با مسائل و چالش‌های موجود در فرآیند‌های فکری و اجرایی برنامه‌های فرهنگی به عنوان تمرین درنظر گرفته شده است.

«حوض خون» برای نوبت هشتم تجدیدچاپ شد/ «به اضافه مردم»؛ هندبوک فعالیت فرهنگی در ایستگاه هشتم

«مردم‌محوری»، «مشارکت‌پذیری حداکثری»، «گروه‌محوری»، «هنرمحوری»، «عملیات‌محوری»، «کار اجتماعی به جای کار جمعی»، «فرصت‌محوری»، «مسجدمحوری»، «اولویت‌محوری» و «عدالت‌محوری»، به ترتیب، عناوین فصول ۱۰ گانه این کتاب هستند. «به اضافه مردم» علی‌رغم رویکرد انتقادی خود، نگاهی رو به جلو و عدالت‌خواهانه دارد و با نگاه به راهکار‌ها و پیشنهاد‌های ارائه شده در آن، می‌توان آن را جزو یکی از کتاب‌های کاربردی مهم برای عموم فعالان فرهنگی و مردمی عنوان کرد. چاپ هشتم کتاب «به اضافه مردم» نیز با قیمت ۲۸۰۰۰ تومان شمارگان ۲۰۰۰ نسخه توسط انتشارات «راه یار» راهی بازار نشر شده است.

براساس این گزارش، علاقمندان جهت تهیه این کتاب‌ها، علاوه بر کتابفروشی‌ها، می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر @raheyarpub و سایت vaketab.ir نسبت به سفارش کتاب اقدام کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *