آمریکا کشورهای عراق و سوریه را به آتش کشیده است

12:49 - 31 شهريور 1394
کد خبر: ۷۸۵۳۹
خبرگزاری میزان – دولتمردان واشنگتن به بهانه آنچه که آنان مقابله با گروه تروریستی داعش ادعا می کنند، کشورهای عراق و سوریه را تخریب می کنند به گونه ای که به گفته کارشناسان، میلیارد ها دلار هزینه و سال ها زمان نیاز دارد تا این دو کشور به آبادانی برسند.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از پایگاه خبری "واشنگتن پست"، روز چهارشنبه هفته گذشته نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا در مناظره تلویزیونی اعلام کردند هزاران نیروی ارتش خود را برای مقابله با گروهک های تروریستی به عراق و سوریه خواهند فرستاد.

تنها ساعاتی پیش از این اظهارات ، ژنرال لوید جی آستن، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا، به کنگره اعلام کرد که تنها چهار یا پنج سرباز سوری از مجموع 5400 جنگجو آموزش دیده – که 500 میلیون دلار هزینه از سوی دولت آمریکا شده است – در جنگ علیه گروهک های تروریستی فعالیت داشته اند.

در سال گذشته، تعداد حملات هوایی ارتش آمریکا در عراق و سوریه با این میزان در جنگ افغانستان برابری می کند.

بر اساس داده های نظامی آمریکا، از ماه ژانویه (دی و بهمن) سال 2010 میلادی تا پایان ماه اوت (مرداد و شهریور) سال جاری میلادی، تعداد 20.3 هزار بمب در افغانستان مورد استفاده قرار گرفت. در حالی که از ماه اوت سال 2014 میلادی تا پایان ماه اوت سال میلادی جاری 22.5 بمب در سوریه و عراق مورد استفاده قرار گرفت که عمدتا توسط جنگنده های هوایی آمریکا پرتاب شده بود.

هزینه دخالت های آمریکا از آغاز جنگ در سوریه و عراق در سال گذشته تاکنون 3.7 میلیارد دلار برآورد شده است؛ این یعنی متوسط روزانه 9.9 میلیون دلار.

هر آنچه مقامات آمریکایی تاکنون در جنگ علیه گروهک های تروریستی هزینه کرده اند، با در نظر گرفتن آمار اخیر دیگری تامل برانگیز است: حدود 57 درصد سوری ها عقیده دارند که آمریکا ادضاع را بدتر کرده است، نیمی نیز مخالف حملات هوایی آمریکا هستند.



تعداد حملات هوایی آمریکا و حامیانش در جنگ پنج ساله با افغانستان در قیاس با جنگ یک ساله با گروهک های تروریستی در عراق و سوریه کمتر بود





تعداد حملات هوایی ماهانه آمریکا و حامیانش در عراق و سوریه از هر کدام از ماه های جنگ پنج ساله با افغانستان به مراتب بیشتر است


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *