برخی ۹ دی را به درگیری انتخاباتی تقلیل می‌دهند

13:28 - 08 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۳۵۱
نماینده، ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: درباره ۹ دی برخی این موضوع را به یک درگیری انتخاباتی تقلیل می‌دهند که این امر یکی از خطرات بزرگ است و تعظیم و تکریم این حوادث اهمیت دارد.

- طبق اعلام روابط عمومی شبکه دو، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی پور با حضور در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: این نخستین برنامه‌ای است که پس از انتصاب از سوی رهبر انقلاب حضور پیدا می‌کنم. انقلاب ما از آغاز پیدایش سال ۴۲ تا امروز روز‌های سرنوشت سازو الهام بخش به خود دیده است. در تعبیر دینی به عنوان ایام الله از این روز‌ها یاد می‌شود. ۱۵ خرداد، ۱۷ شهریور، ۱۲ و ۲۲ بهمن جز یوم الله است. یوم الله روزی است که قدرت الهی تجلی ویژه پیدا کرده است. در قرآن نیز در آیه ۵ سوره ابراهیم یوم الله را داریم.

وی ادامه داد: شناسه هویت یک ملت همین روز‌ها است و اگر می‌خواهید انقلاب را بهتر بشناسید این روز‌ها را باید تبیین و تحلیل کرد. یکی از اینروز‌های بزرگ، ۹ دی است. اینروز شاید به لحاظ اهمیت از ۸ سال جنگ تحمیلی و حتی از روز پیروزی انقلاب از ابعادی اهمیت کمتری ندارد و توطئه پیجیده‌ای در اینروز از سوی دستگاه‌های امنیتی آمریکایی و غربی پیش بینی شده بود که با زمانشنانسی مردم با توجه به اصل فتنه، خنثی شد و مردم به صحنه آمدند و این توطئه از بین رفت.

نماینده، ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: طراحان این فتنه تصور نمی‌کردند نظام از این توطئه عبور کند، اما حضور مردم توانست این مهم را خنثی کند.

حجت الاسلام موسی پور توضیح داد: عبارت رهبر انقلاب درباره ۹ دی در دیدار با دانشجویان جهاد تبیین و روایت است. معظم له فرمودند میدان نبرد با انقلاب میدان جنگ روانی و تبلیغاتی است و ابزار این نبرد نیز رسانه و هدف افکار است و جنگ ادراکی است. مهمترین آرایش در این جنگ روایتگری صحیح است. دشمن می‌خواهد سیاهنمایی کند و اقدامات بزرگ را کوچک جلوه دهد و در این مسیر تبیین اهمیت دارد.

وی ادامه داد: حادثه ۹ دی نباید در گذر زمان به فراموشی سپرده شود. اتفاقی که در ۹ دی اتفاق افتاده کوچک نیست و به فاصله ۴۸ ساعت اهانت به ساحت امام حسین (ع) ۴۰ میلیون نفر به خیابان‌ها آمدند و شعله‌های این فتنه را خاموش کردند.

نماینده، ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: در برابر آفت نسیان باید تبلیغ و ترویج کرد. بسیاری از اتفاقات توسط دشمن تحریف و وارونه انگاری می‌شود و حوادث مهم و وقایع مهم و دستاورد‌های انقلاب ر تهدید می‌کند و باید تبیین و تبلیغ در دستور کار باشد و همه دستگاه‌ها باید به تبیین و بصیرت افزایی بپردازند.

حجت الاسلام موسی پور یادآور شد: درباره ۹ دی برخی این موضوع را به یک درگیری انتخاباتی تقلیل می‌دهند که این امر یکی از خطرات بزرگ است و تعظیم و تکریم این حوادث اهمیت دارد.

وی افزود: وحدت ملی رمز عبور از توطئه‌ها و فتنه‌ها شعار ۹ دی امروز است. این حوادث باید چراغ راه آینده ما باشد و از این حوادث برای توسعه بصیرت استفاده کنیم نظام ما با ظلم و ستم و بی عدالتی در دنیا مخالف است و توطئه‌ها علیه نظام ادامه دارد و باید همواره بصیرت خود را تقویت کنیم.

نماینده، ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: تمام برنامه‌های پیش بینی شده امسال با محوریت جهاد روایتگری است و تلاش شده با تعمیق این حادثه برنامه‌ها برگزار شود. با توجه به رنگبندی کرونایی در کل کشور اجتماعاتی در فضای باز داریم و در تهران نیز پنجشنبه از ساعت ۱۴ و ۳۰ در میدان امام حسین (ع) این مراسم برگزار می‌شود. تبیین حادثه، درس‌ها و اشاره به عوامل حادثه از جزییات این برنامه است.

حجت الاسلام موسی پور یادآور شد: تلاش کردیم از ابزار هنر برای طراوت و تازگی استفاده کنیم. شب‌های شعر با این موضوع در تهران و سایر مراکز استان‌ها با حضور شاعران آیینی برگزار می‌شود. اجرای سرود‌های انقلابی، برگزاری مسابقات فرهنگی متمرکز بر ۹ دی، برپایی نمایشگاه‌های طراحی، گرافیک، دلنوشته از جمله این برنامه هاست. با توجه به اینکه در آستانه سالروز شهادت سردار آسمانی قاسم سلیمانی هستیم این مراسم به نوعی تجلیل این سردار شهید نیز هست تا دومین سالروز شهادت سردار این برنامه‌ها با این رویکرد ادامه دارد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در حکم حقیر، افق جدیدی را برای فعالیت شورا گشودند و در همه فعالیت‌ها از شورا تا دستگاه‌ها نیاز به بروزرسانی داریم و در تبلیغات بزرگداشت و مناسبت‌ها مردمی سازی اهمیت دارد. اینکه اطلاعیه بدهیم و مردم با شور بیایند مردمی سازی نیست باید مردم خود مجری برنامه‌ها شوند و سلایق آنان اعمال شوند. در اولین جلسه شورا، بحث تحول را مطرح کردیم و برنامه راهبردی در این باره در حال ترسیم است. در این مسیر نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.


برچسب ها: تبلیغات اسلامی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *