آیت الله اراکی بر نقش رسانه ها در شرایط کنونی جهان اسلام تأکیدکرد

2:50 - 30 شهريور 1394
کد خبر: ۷۸۵۲۸
خبرگزاری میزان - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه دین محمد(ص) دین عدل و محبت است، گفت: رسانه ها و خبرنگاران نقش بسیار بزرگی در شرایط کنونی جهان اسلام در روشنگری جامعه اسلامی ایفا می کنند.
به ، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار هیئتی از خبرنگاران مصری با بیان اینکه دین یعنی نظام حیات، اظهار داشت: دین بر اساس آنچه در قرآن کریم آمده به معنی نظام زندگی است و دین انسانها آن نظامی است که در حیات خود از آن پیروی می کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب در ادامه با بیان اینکه الان مشکلات جهان اسلام مشکلاتی نیست که از جانب مسلمانان باشد گفت: مشکلات کنونی جهان اسلام را کسانی به وجود آورده اند که ادعای اسلام دارند و دین این افراد دین هوا است نه دین خدا.

وی افزود: این افراد به خواسته ها و هوای خود لباس دین می پوشند و آن را به عنوان دین به مردم عرضه می کنند. دین محمد(ص) دین عدل و محبت است و دینی است که راه و روش زندگی را به مردم نشان می دهد.

دبیرکل مجمع گفت: داعش، النصرة و گروههای تکفیری همانند میکروبهایی هستند که به جسم اسلام حمله کرده اند و مسلمانان باید تلاش کنند که این میکروبها را از پیکر جهان اسلام بیرون کنند. رسانه ها و خبرنگاران نقش بسیار بزرگی در شرایط کنونی جهان اسلام در روشنگری جامعه اسلامی ایفا می کنند.

در ادامه این نشست اعضای هیئت رسانه ای مصر سوالاتی را پیرامون مسائل مهم جهان اسلام به ویژه در زمینه تقریب مطرح و تبادل نظر کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *