ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در صنایع مجاور تهران اعمال می‌شود

10:22 - 08 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۲۴۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در صنایع مجاور تهران اعمال می‌شود، گفت: مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا برای روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه است و در صورت افزایش شاخص آلودگی مجددا جلسه برگزار خواهد شد.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی استاندار تهران، عابد ملکی در تشریح مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا اظهار داشت: ممنوعیت تردد خودرو‌های گازوئیلی اجرایی می‌شود؛ ضمن اینکه پلیس راهور باید نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی اقدام کند.

وی ادامه داد: جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی که سبب تشدید آلودگی هوا می‌شود و جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری از دیگر مصوبات این جلسه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران عنوان کرد: نظارت ویژه بر سوزاندن شاخه و برگ‌ها و پسماندسوزی انجام می‌شود ضمن اینکه پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر و مناطق آلوده‌تر نیز جانمایی شود.

ملکی سپس گفت: ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در صنایع مجاور تهران و تامین گاز مورد نیاز نیرو گاه‌ها و سایر واحد‌های متصل به شبکه گاز نیز اعمال می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی جهت خوددداری از فعالیت‌های ورزشی در فضا‌های باز خاطرنشان کرد: مصوبات جلسه برای روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه است و در صورت افزایش شاخص آلودگی مجددا جلسه برگزار خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *