وزارت کشور دنبال تقویت فرآیند مهارت آموزی سربازان است

14:47 - 07 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۰۹۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سرپرست معاونت اقتصادی وزارت کشور با بیان اینکه دوره سربازی فرصتی ایده ال برای تقویت مهارت‌آموزی در حوزه‌های شغلی است؛ گفت: وزارت کشور با تمام ظرفیت‌های استانی خود دنبال تقویت فرآیند مهارت آموزی سربازان کشور است.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن کوشش‌تبار در نشست کمیسیون دائمی شورای عالی سیاستگذاری طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه، با بیان اینکه مهارت آموزی سربازان از جمله برنامه‌های تحولی در تقویت زمینه‌های فعالیت و اشتغال محسوب می‌شود، گفت: مهارت آموزی سربازان در اسناد بالادستی نظام هم مورد تاکید قرار گرفته و برای همین بایستی توانمند سازی سربازان به صورت جدی دنبال شود.

وی با بیان اینکه کلمه سرباز یک واژه مقدس و صاحب ارزش است؛ گفت: در اهمیت این امر همین بس که شهید سلیمانی خودش را در مقام سرباز می‌دید و به عنوان سرباز وطن و امنیت به دفاع از این کشور برخاست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در ادامه به ضرورت توجه به موضوع اشتغال فعال سربازان عزیز کشور اشاره کرد و گفت: دوره سربازی مصادف با دوره جوانی و ورود به بازار کار است و باید از این فرصت برای توانمند سازی هر چه بیشتر سربازان استفاده لازم به عمل آید.

کوشش تبار در پایان به طرح و رویکرد‌های وزارت کشور در تحقق اهداف طرح مهارت آموزی سربازان اشاره کرد و گفت: تدوین کارگروه‌های استانی، کمک به تهیه سند ملی مهارت آموزی و ابلاغ بخشنامه به ستاد‌های استانی از جمله عملکرد مجموعه وزارت کشور در این حوزه است و تلاش داریم از همه ظرفیت‌های ممکن استانداری‌های سراسر کشور برای تقویت مهارت آموزی سربازان استفاده کنیم.

 

 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *