وزیر امور خارجه: با حسن‌نیت طرف‌های مقابل رسیدن به توافق زود متصور است/ سفیر ایران در یمن به زودی معرفی می‌شود

12:38 - 07 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۰۴۸
دسته بندی: سیاست
وزیر امورخارجه با اشاره به مذاکرات وین گفت: اگر طرف‌های مقابل با حسن‌نیت مذاکرات را ادامه دهند دستیابی به توافق شدنی است و اگر این شرایط مهیا باشد، رسیدن به توافق زود متصور است.
- حسین امیر عبداللهیان در جمع خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات وین اظهار داشت: مذاکرات ما در مسیر خوبی قرار دارد. مهم این است که متن مشترک و واحدی را در اختیار داریم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: ما سرگرم توافق بر نقاط اختلافی که در داخل پرانتز وجود دارد، هستیم.

وی گفت: اگر طرف‌های مقابل با حسن‌نیت مذاکرات را ادامه دهند دستیابی به توافق شدنی است و اگر این شرایط مهیا باشد، رسیدن به توافق زود متصور است.
 
امیرعبداللهیان با بیان اینکه برای ما ارتباط با کشور یمن مهم است افزود: معتقد هستیم در سایه حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی یمن، بایستی دولتی با مشارکت همه طرف‌های یمنی در این کشور تشکیل شود.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه برخی در ذهن و برنامه‌های خود به دنبال تجزیه‌ یمن به دو یا چند منطقه بوده و هستند تاکید کرد: ما مخالف هرگونه تجزیه کشور‌های منطقه و کشور‌های اسلامی هستیم.
 
وی ادامه داد: برای پیگیری مناسبات جمهوری اسلامی ایران با یمن، به زودی سفیر جدید  کشورمان در یمن تعیین می‌شود و در این کشور مستقر خواهد شد.

امیرعبداللهیان افزود: در حال حاضر نیز کاردار جمهوری اسلامی ایران در یمن با نشاط و با فعالیت لازم سفارت را باز نگه داشته است و ما به پیگیری‌هایمان برای توسعه همکاری‌ها برای بازگشت صلح به یمن، لغو محاصره انسانی و پایان تجاوز به این کشور ادامه می‌دهیم و معتقد هستیم راه‌حل مشکلات یمن صرفاً سیاسی است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *