رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تزریق ۹ میلیارد دلاری ارز از سوی شرکت‌های پتروشیمی به سامانه نیما

12:12 - 07 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۰۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نفت گفت: شرکت‌های پتروشیمی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۹ میلیارد دلار ارز به سامانه نیما تزریق کرده اند.

- جواد اوجی صبح امروز در آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی گفت: مطالعات انجام شده در بحث سرمایه گذاری‌ها نشان می‌دهد که حوزه پتروشیمی مناسب سرمایه گذاری است و ارزش افزوده بالاتری دارد و طرح‌هایی که به زنجیره ارزش ختم شود ارزشمند است.

وزیر نفت گفت: نزدیک به ۱۵ هزار واحد صنعتی از خوراک پتروشیمی‌ها استفاده می‌کنند و کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که ذخایر گازی بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد مکعب قابل برداشت دارد هر چه بتوانیم در این زمینه بحث مصرف خوراک را در واحد‌های پتروشیمی به ارزش افزوده تبدیل کنیم این کار به نوعی اقتصاد مقاومتی است و اشتغالزایی و درآمد زایی به همراه دارد

اوجی گفت: پتروشیمی‌ها کمتر دچار آسیب تحریم‌ها شده اند و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا به امروز نزدیک به ۹ میلیارد دلار از سوی شرکت‌های پتروشیمی ارز به سامانه نیما ارز تزریق شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در چند سال اخیر که تحریم‌ها فشار ایجاد کرده و اقتصاد ما را دچار چالش کرده است این درآمد‌های حاصل از محصولات پتروشیمی کمک شایانی به کشور کرده است.

وزیر نفت در ادامه اظهار کرد: برآورد ما این است که تا پایان سال ۱۲ میلیارد دلار تزریق ارز در سامانه نیما از طریق شرکت‌های پتروشیمی انجام شود و این درآمد در حال تنه زدن به درآمدن حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی در کشور است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *