چگونه مسئول دفتر نماینده مجلس، سرپرست فدراسیون کوهنوردی شد؟

11:02 - 07 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۹۹۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مسئول دفتر یکی از نماینده‌های مجلس شورای اسلامی به عنوان سرپرست فدراسیون کوهنوردی منصوب شده است.

- انتخابات فدراسیون‌ها و به خصوص تعیین سرپرست برای این فدراسیون‌ها تبدیل به یکی از مهمترین معضلات ورزش کشور شده است. از طرفی رویه‌ای اشتباه از سال‌ها قبل باب شده مبنی بر اینکه وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کند به هر نحو ممکن کاندیدا‌های مورد نظرش ریاست فدراسیون‌ها را بر عهده بگیرند و از طرف دیگر گفته می‌شود سرپرستانی که وزارت ورزش برای فدراسیون‌ها منصوب می‌کند در مسیر مهندسی انتخابات این فدراسیون‌ها است.

مهدی علی‌نژاد، معاون پیشین وزارت ورزش در خصوص دخالت این وزارتخانه در انتخابات فدراسیون‌ها به میزان گفته بود که وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون‌ها دارای یک حق رای است و به همین خاطر این حق را دارد که با سایر اعضای مجمع لابی کند. همین اظهارنظر نشان می‌دهد وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون‌ها اصل بی‌طرفی را رعایت نمی‌کند.

قرار است از چند روز دیگر انتخابات فدراسیون‌ها برگزار شود که نام فدراسیون کوهنوردی هم در این بین به چشم می‌خورد. نکته جالب و قابل تامل اینکه وزارت ورزش اقدام به انتصاب مسئول دفتر یکی از نمایندگان مجلس به عنوان سرپرست فدراسیون کوهنوردی کرده و این در حالیست که یکی از کاندیدا‌های ریاست این فدراسیون، هم‌استانی این نماینده مجلس است.

با توجه به این مسئله این شائبه به وجود می‌اید که وزرارت ورزش برای ریاست فرد مورد نظر نماینده مجلس تلاش می‌کند؛ ضمن اینکه انتصاب مسئول دفتر یک نماینده مجلس نمی‌تواند جای هیچ توجیهی داشته باشد. باید دید این انتصاب در نتیجه انتخابات فدراسیون کوهنوردی تا چه حد تاثیرگذار خواهد بود.

قرار است انتخابات فدراسیون کوهنوردی ۱۲ دی برگزار شود. پیش از این رضا زارعی ریاست این فدراسیون را بر عهده داشت.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *