وزارت نیرو و ستاد بازسازی عتبات عالیات تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند/ بهبود آبرسانی به ۸ هزار روستای محروم کشور

17:52 - 06 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۸۸۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
تفاهم‌نامه همکاری در راستای بهبود آب‌رسانی به ۸ هزار روستای مناطق محروم کشور بین شرکت آب و فاضلاب کشور و ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات با حضور وزیر نیرو به امضا رسید.

- به نقل از پاون، تفاهم‌نامه همکاری در راستای بهبود آب‌رسانی به ۸ هزار روستای مناطق محروم کشور در قالب پویش آب‌رسانی باران مهر، بین شرکت آب و فاضلاب کشور و ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات با حضور وزیر نیرو به امضا رسید.

در قالب این طرح که در حضور علی‌اکبر محرابیان به امضای حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و جلال مآب رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات رسید، با بسیج امکانات و توانمندی موکب‌های سراسر کشور، همچنین خیرین، سازمان‌ها و نهاد‌های همسو و مسئول در کشور، مستقر کردن مخازن ثابت در روستا‌های هدف و تهیه خودرو‌های سیار آب‌رسانی، این امکان فراهم خواهد شد تا از طریق پُرشدن مخازن ثابت توسط خودرو‌های آب‌رسانی سیار، مردم روستا‌ها در تمام شبانه‌روز امکان برداشت آب را از تانکر‌های ثابت داشته باشند.

بر اساس این گزارش، در سال نخست اجرای این طرح که از دی‌ماه ۱۴۰۰ شروع و تا دی‌ماه ۱۴۰۱ به‌پایان می‌رسد، ۱۰ درصد روستا‌ها تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت و بر اساس نتایج حاصله از اجرای طرح در سال اول برای مابقی روستا‌ها در سال‌های آینده برنامه‌ریزی خواهد شد.

این طرح برای نخستین بار به ابتکار شهید قاسیم سلیمانی در زلزله سال ۱۳۹۷ کرمان اجرا شد که در آن با توجه به فراخوان سردار سلیمانی، بعد از اتمام مراسم اربعین، همه موکب‌ها به کمک زلزله‌زدگان این استان رفته و تمام امکانات سرمایه‌ای اربعین را با کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده گسیل دادند.

همچنین این کمک‌ها در اوایل سال ۱۳۹۸ به‌سوی استان‌های سیل‌زده سرازیر و با توزیع کمک‌های معیشتی، طبخ و توزیع غذای گرم و کمک‌هایی نظیر پوشاک و وسایل خانگی در آن مناطق اقدام شد، به همین دلیل این طرح به نام طرح آب‌رسانی شهید حاج قاسم سلیمانی نیز نام‌گذاری شده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *