رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اما و اگر‌های توزیع شیر در مدارس

12:49 - 05 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۵۱۸
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: برای سال تحصیلی جاری، وارد موضوع شیر مدارس شدیم و مکاتبه هم کرده ایم.

خبرگزای میزان _ فارس نوشت: سعید عسگری درباره شیر مدارس، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جاری، وارد موضوع شیر مدارس شدیم و مکاتبه هم کردیم.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: قرار است با رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها یک صحبت دیگر هم درباره شیر مدارس داشته باشیم تا بتوانیم توزیع شیر را آغاز کنیم.

عسگری با تأکید بر اینکه توزیع شیر در بین دانش‌آموزان ۸ استان محروم انجام می‌شود، افزود: مُصر هستیم تا اعتبار گرفته شود، زیرا در استان‌های محروم، کلاس‌های درس دایر است.

وی با بیان اینکه اعتبار شیر مدارس ۷۵۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: پیگیری می‌کنیم تا بخشی از این اعتبار را دریافت کنیم و بین دانش‌آموزان مشمول توزیع کنیم.

زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ۷ مهر امسال (۱۴۰۰) با بیان اینکه اجرای طرح شیر مدرسه در ایران در حال حاضر به دلیل بحران کووید ۱۹ و تعطیلی مدارس اجرا نمی‌شود، گفت: در سال‌های قبل از بحران کرونا نیز به دلیل عدم تخصیص بودجه‌های مصوب این طرح در مدارس اجرا نشد.

وی ادامه داد: تجربیات بین المللی نشان می‌دهد اعتبار طرح شیر مدرسه از سه طریق دولت ها، خانواده‌ها و زنجیره‌های مرتبط با صنعت شیر تأمین می‌شود. در برخی از مناطق سازمان‌های مردم نهاد و خیریه نیز در این امر مشارکت می‌کنند. در ایران متولی برنامه شیر مدرسه، دولت است و اگر ناتوان از تأمین بودجه باشد، طرح متوقف می‌شود.

عبداللهی تصریح کرد: اهمیت مصرف شیر در ارتقای شاخص سلامتی، ایمنی بدن، طول عمر همراه با سلامتی و کارآمدی، افزایش بهره هوشی، سلامت دندان‌ها و استحکام استخوان‌ها به اندازه‌ای است که در صورت فرهنگسازی مناسب، بخش‌های دیگر اجتماعی و به ویژه خانواده‌ها در این کار سهیم خواهند شد.


برچسب ها: شیر توزیع شیر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *