تثبیت بیش از ۹۳ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان بوشهر

11:04 - 05 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۴۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از تثبیت ۱ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۷۲۸ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان خبر داد.

- محمد رضا بزرگمهر در گفت و گو با میزان با اشاره به تثبیت ۱ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۷۲۸ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان تا پایان آذرماه سال جاری اظهار کرد: تاکنون بیش از ۹۳ درصد از کل اراضی ملی و منابع طبیعی استان تثبیت شد است.

مدیرکل ثبت استان بوشهر با اشاره به تلاش‌های بی وقفه کارشناسان اداره امور املاک و کاداستر این اداره کل در مسیر مستند سازی و تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی طی سال گذشته و مدت سپری شده از سال جاری همراهی و تعامل ادارات منابع طبیعی استان در نیل به این هدف را حائز اهمیت عنوان داشت.

وی تصریح کرد: کل اراضی ملی استان که ۱ میلیون ۷۲۸ هزار و ۸۳۳ هکتار هست در لایه کاداستر این اداره کل جانمایی شده و از این میزان ۹۳ درصد از این اراضی تثبیت شده است که حاکی از جدیت ادارات ثبت اسناد و املاک استان در این راستا و توجه بیش از پیش به نقش ارزشمند کاداستر در پیشبرد طرح تحول قضایی است و بر سرعت بخشی به استمرار آن تا تثبیت تمامی اراضی ملی و منابع طبیعی استان تأکید کرد.

بزرگمهر بیان کرد: از میزان تثبیت شده فوق الذکر تا کنون صدور اسناد مالکیت بالغ بر ۱ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۷۹۶ هکتار صورت پذیرفته است که معادل ۸۸ درصد اراضی ملی تثبیت شده سند کاداستری دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه از در یک ماهه اخیر سرعت خوبی در تثبیت و صدور اسناد ملی و مستثنیات داشته ایم افزود: ۳۸ قطعه از اراضی ملی به مساحت ۳۶۳۳۲ هکتار تثبیت شده و و در این یک ماهه تحول و تعالی بالغ بر ۱۶۰ سند کاداستری اراضی ملی به میزان ۱۸۴۷۴۵ هکتار صادر شده است همچنین در این بازه زمانی ۷۷۸ قطعه اراضی مستثنیات به مساحت ۶۵۱۱۹ هکتار تثبیت شده است.

بزرگمهر گفت: امیدواریم با استمرار روند اجرای بهینه برنامه‌های تحولی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه کاداستر ضمن تکمیل تثبیت باقی مانده اراضی ملی و منابع طبیعی تا دهه فجر انقلاب اسلامی بتوانیم جشن انفال را در استان برگزار کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *