ترخیص ۳ هزار کامیون وارداتی/ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون شماره گذاری شد

13:33 - 04 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۲۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تاکنون حدود ۷ هزار ثبت سفارش برای واردات کامیون‌ها صورت گرفته است که از این تعداد هزار و ۵۰۰ دستگاه شماره گذاری و ۳ هزار کامیون ترخیص شده است.

داریوش امانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در خصوص جزئیات ترخیص کامیون‌های وارداتی گفت: تاکنون حدود ۷ هزار ثبت سفارش برای واردات کامیون‌ها صورت گرفته است که از این تعداد هزار و ۵۰۰ دستگاه شماره گذاری شده است.

وی با اشاره به ترخیص ۳ هزار کامیون وارداتی گفت: خوشبختانه روند تسهیل خودرو‌های گمرگی به خوبی در حال انجام است و مشکلات بین واردکنندگان را پیگیری می‌کنیم تا روند ترخیص خودرو‌ها تسهیل شود.


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: در حال حاضر شرایط از اولین اجرای طرح ترخیص خودرو‌ها و بهتر شده است و تعداد ثبت سفارش خودرو‌ها در حال حاضر رو به افزایش است.

امانی گفت: برخی از روند تسهیل نشدن خودرو‌ها مربوط به واردکنندگان می‌شود چرا که محیط زیست، اسقاط، ارز و ... هم در روند آزادسازی خودرو‌ها از گمرک دخیل هستند.

وی در توضیح نحوه شماره گذاری خودرو‌های وارداتی اظهار کرد: مشکل واردکنندگان اسقاط خودرو‌ها است که با توجه به شرایط بازار با مشکل روبرو شده اند، ولی شماره گذاری خودرو‌های وارداتی بدون مشکل در حال انجام است .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: جهت ثبت سفارش به منظور واردات کامیون‌های جدید در حال اقدام هستیم تا تعداد دیگری کامیون وارداتی واجد شرایط قانونی ثبت سفارش شوند و در اختیار متقاضیان قرار گیرند.

امانی در خصوص خدمات پس از فروش با دو خودروساز گفت: در این زمینه دچار مشکل هستیم، ولی در حال حاضر شرایط در حال بهبود است و امیدواریم این روند بهبود پیدا کند.

وی در خصوص موضوع نظارت بر قیمت کامیون‌های وارداتی اروپایی گفتک در این زمینه وزارت صمت و سازمان حمایت باید ورود کند و کار را انجام دهد و جلسات مربوطه را برگزار کرده ایم و مکاتبات آن نیز ارسال شده است و به دنبال قیمت گذاری کامیون‌ها هستیم و با قیمت مد نظر سازمان حمایت، کامیون‌های وارداتی به رانندگان واگذار شود و از طرفی پیگیریم تا وزارت صمت این موضوع را بپذیرد تا وظیفه ذاتی خود را که قیمت گذاری است، انجام دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *