رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ قیمت‌ها در هفته اول دی تغییر چندانی نخواهد داشت

15:41 - 04 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۲۶۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: با توجه به اینکه بازارهای جهانی در سال نو مسیحی تعطیل خواهند شد قیمت انس جهانی تغییرات زیادی ندارد و قیمت ارز نیز با توجه به کنترل و مدیریت افزایشی نداشته و در این هفته تغییرات قیمت زیادی را نخواهیم داشت.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با میزان، درباره روند قیمت هفته گذشته طلا نسبت به امروز و همچنین حباب سکه و عواملی که در انس (واحد جِرم - «ounce») جهانی سکه مؤثر بوده است، گفت: معمولاً در هفته آخر سال میلادی طبق سنوات گذشته قیمت انس جهانی تغییرات نوسانی دارد و امسال نیز به همین صورت بوده به‌طوری‌که تاکنون قیمت انس جهانی نسبت به هفته گذشته ۱۱ دلار افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: برخلاف افزایش قیمت انس، قیمت ارز کاهش پیداکرده و باعث شده است که در هفته گذشته نوسانات کمی را در قیمت سکه و طلا داشته باشیم. همچنین طی هفته گذشته ثبات قیمت داشتیم.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: امروز قیمت ارز کاهش پیداکرده و قیمت انس جهانی با افزایش همراه بوده، ولی نسبت به‌روز پنجشنبه قیمت‌ها امروز با کاهش همراه است.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است و نسبت به پنجشنبه ۱۰۰ هزار تومان و نسبت به اول هفته گذشته ۱۵۰ هزار تومان کاهش داشته و سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان است و نسبت به پنجشنبه گذشته ۱۰۰ هزار تومان و نسبت به اول هفته گذشته ۱۴۰ هزار تومان کاهش قیمت را داشته است.

وی در ادامه گفت: نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته ربع‌سکه نیز ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده و ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر بیان کرد: سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی تغییر قیمت نداشته و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دادوستد می‌شود.

کشتی آرای اظهار کرد: قیمت هر مثقال طلای آب‌شده نیز ۵ میلیون و ۶۱۸ هزار تومان است و ۴۰ هزار تومان کاهش داشته در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک‌میلیون و ۲۹۳ هزار تومان بوده که نسبت به پنجشنبه ۱۰ هزار تومان و نسبت به هفته گذشته حدوداً ۱۸ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

وی افزود: حباب سکه نیز با توجه به کاهش تقاضا کاهش دادوستدها و ثبات قیمت‌ها کاهش پیداکرده و در محدوده ۳۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به هفته گذشته با ۸۰ هزار تومان کاهش همراه بوده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا در هفته پیش‌رو گفت: با توجه به اینکه بازارهای جهانی در سال نو مسیحی تعطیل خواهند شد قیمت انس جهانی تغییرات زیادی ندارد و قیمت ارز نیز با توجه به کنترل و مدیریت افزایشی نداشته و در این هفته تغییرات قیمت زیادی را نخواهیم داشت.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *