بارش باران و برف در بیش از ۱۴ استان کشور

10:06 - 03 دی 1400
کد خبر: ۷۸۳۹۸۸
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، البرز، تهران، شمال ایلام و همدان بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه همچنین در چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه وبویراحمد، فارس و ارتفاعات کرمان انتظار بارش خفیف باران و وزش باد را داریم، ادامه داد: فردا شنبه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و برف همراه با وزش باد رخ می‌دهد و این مناطق با کاهش نسبی دما حدودا بین ۵ تا ۷ درجه مواجه هستند.
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای جنوب استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و برخی مناطق کرمان وزش باد، گاهی بارش باران و رعدوبرق پیش‌‎ بینی می‌شود، افزود: روز یکشنبه در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف را داریم و طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در جنوب شرق کشور وزش باد رخ می‌دهد و سایر مناطق کشور هم جوی آرام رو پایدار را دارند.

گودرزی با اشاره به اینکه از امروز تا روز یکشنبه در نیمه شمالی کشور انتظار کاهش محسوس دما را داریم، اظهار کرد: آب‌های خلیج فارس طی روز‌های شنبه و یکشنبه مواج و متلاطم می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز ابری است و گاهی وزش باد و بارش پراکنده در آن رخ می‌دهد و امروز بیشینه دمای پایتخت به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *