اقدام دادستانی قلعه گنج کرمان به منظور پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از تصادفات در جاده‌های مواصلاتی

19:00 - 02 دی 1400
کد خبر: ۷۸۳۹۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج در استان کرمان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قلعه گنج با بیان اینکه رسیدگی قانونی به مطالبات عمومی شهروندان از مهمترین اولویت‌های کاری مسوولان قضایی است گفت: ساماندهی وضعیت تردد شتر‌های سرگردان و رها شده در جاده‌های مواصلاتی شهرستان قلعه گنج از مصادیق احقاق حقوق عامه می‌باشد.

- کیومرث قاسمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج در استان کرمان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قلعه گنج با بیان اینکه رسیدگی قانونی به مطالبات عمومی شهروندان از مهمترین اولویت‌های کاری مسوولان قضایی است گفت: ساماندهی وضعیت تردد شتر‌های سرگردان و رها شده در جاده‌های مواصلاتی شهرستان قلعه گنج از مصادیق احقاق حقوق عامه می‌باشد.

وی اظهار داشت: متاسفانه ظرف سه ماه گذشته ۸ نفر در اثر تصادف از طریق برخورد با شتر جان خود را در محور‌های مواصلاتی قلعه گنج از دست داده اند.

قاسمی ادامه داد:به منظور پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از تکرار حوادث تلخ ناشی از تصادف با احشام دستور فوری لازم جهت جمع آوری این شتر‌ها به دستگاه‌های مسوول از جمله اداره جهاد کشاورزی و راهداری قلعه گنج صادر ودر جاده‌ی دهستان مارز به دستور دادستانی تعدادی از شتر‌ها جمع اوری گردید.

دادستان قلعه گنج اعلام کرد: تمامی شترداران منطقه قلعه گنج وظیفه دارند نسبت جمع اوری و ساماندهی احشام خود طی یک ماه آینده اقدام و شتر‌های خود را با هماهنگی جهاد کشاورزی پلاک کوبی و هویت گذاری نمایند.

وی بیان کرد: پس از اتمام مهلت قانونی چنانچه هرگونه خسارتی اعم از جانی و مالی به خودرو‌های عبوری در مسیر‌های قلعه گنج بر اثر برخورد شتر صورت گیرد مالکین و صاحبان شتر‌ها، متعهد به پرداخت غرامت و خسارات ناشی از آن بوده و در غیر اینصورت مالکانی که دام خود را جمع آوری و هویت گذاری ننمایند و دام خود را رهاسازی کنند با مالکان و ساربانان برخورد قانونی صورت می‌گیرد و نسبت به توقیف و ضبط احشام رها شده و بلاصاحب اقدام خواهد شد.


برچسب ها: دادگستری کرمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *