رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جزئیات طرح «یارانه بنزین برای همه»

17:25 - 01 دی 1400
کد خبر: ۷۸۳۷۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مجری طرح «یارانه بنزین برای همه» در کیش گفت: هیج تغییری در میزان سهمیه خودرو‌های عمومی به معنای عام (تاکسی، اسنپ و غیره) و در وضعیت خودرو‌های دیزلی با هر نوع کاربری ایجاد نمی‌شود. اما خانواده این افراد اعم از رانندگان تاکسی، کامیون، اتوبوس و غیره در این طرح مورد توجه قرار گرفتند و مثل بقیه این سهمیه به آنها هم تعلق می‌گیرد.

- حسین شمسیان با اشاره به انجام آزمایشی طرح «یارانه بنزین برای همه» در کیش گفت: این طرح در حال حاضر در کیش انجام می‌شود تا بعد از اصلاح همه مشکلات احتمالی و با تصمیم دولت در مناطق دیگری اجرایی شود. تاکنون هر پلاک خودرو یک کارت سوختی داشت و سهمیه بنزین به پلاک تعلق می‌گرفت و کسی که خودرویی نداشت از این سهمیه بهره‌ای نمی‌برد.

مجری طرح «یارانه بنزین برای همه» در کیش ادامه داد: در این طرح هیچ تغییری در قیمت بنزین اعم از یارانه (یک هزار و ۵۰۰ تومان) و آزاد (۳ هزار تومان) ایجاد نمی‌شود. تنها اتفاقی که می‌افتد این است که به جای شارژ کارت سوخت پلاک‌ها به هر کد ملی که شخص ساکن ایران و جزیره کیش است ماهانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق می‌گیرد.

وی گفت: هیج تغییری در میزان سهمیه خودرو‌های عمومی به معنای عام (تاکسی، اسنپ و غیره) و در وضعیت خودرو‌های دیزلی با هر نوع کاربری ایجاد نمی‌شود. اما خانواده این افراد اعم از رانندگان تاکسی، کامیون، اتوبوس و غیره در این طرح مورد توجه قرار گرفتند و مثل بقیه این سهمیه به آنها هم تعلق می‌گیرد.

شمسیان با اشاره به نحوه تخصیص سهمیه بنزین به هر کد ملی ادامه داد: سهمیه‌ای در کارت سوخت‌ها واریز می‌شود. در این طرح به حساب سرپرست خانواده به تعداد اعضای سرپرست خانواده ۲۰ لیتر اعتبار بنزین تعلق می‌گیرد. این اعتبار برای کسانی که خودرو دارند قابل مصرف است و برای کسانی که خودرو ندارند قابل نقل و انتقال است.

مجری طرح «یارانه بنزین برای همه» در کیش با اشاره به نحوه نقل و انتقال اعتبار بنزین توضیح داد: اپلیکیشنی معرفی و آموزش داده می‌شود. مردم می‌توانند در آن سهمیه خود را کارت به کارت کنند، به فروش برسانند و عرضه کنند. بازار خرید و فروش بنزین آنجا شکل می‌گیرد و قیمت حداکثری حتما ۳ هزار تومان بیشتر نخواهد بود و قیمت کف از یک هزار و ۵۰۰ شروع می‌شود.

وی ادامه داد: در این فاصله مردم می‌توانند بنزین خود را بفروشند و کسانی که می‌خواهند خرید بنزین داشته باشند می‌توانند با کارتی که دارند سهمیه را خریداری کنند. در جزیره کیش کارت سوخت همچنان معنا دارد، زیرا ممکن است کسانی در کارت خود ذخیره‌ای داشته باشند. این ذخایر کاملا محفوظ است.

مجری طرح «یارانه بنزین برای همه» در کیش بیان داشت: برای محفوظ بودن ذخایر زمان مشخصی قائل نشدیم تا به جایگاه‌های سوخت هجومی صورت نگیرد انچه در کارت سوخت است همچنان محفوظ است. این موضوع ثبت نام ندارد نیاز به افتتاح حساب هم نیست. بعد از اطلاع رسانی جامع فرآیند عملیاتی شدن آن آغاز خواهد شد. احتمالا قبل از نیمه دی اجرایی می‌شود.

شمسیان با اشاره به اینکه اطلاعات سرپرست خانوار موجود است ادامه داد: بانکی وجود دارد که کد ملی افراد را در خود دارد. نیازی هم به افتتاح حساب نیست، زیرا مردم کارت بانکی دارند که یا یارانه می‌گیرند یا مبادلات روزانه را انجام می‌دهند. تمام مسیر‌ها طی شده تا کوچکترین مشکلی در سوخت‌گیری برای مردم ایجاد نشود. این موضوع بر اساس کدملی است و هیچ ارتباطی به یارانه ندارد.

 

 


برچسب ها: بنزین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *