تشکیل کمیته‌های اقدام مشترک در سطوح استانی و شهرستانی برای نظارت مستمر بازار

13:23 - 01 دی 1400
کد خبر: ۷۸۳۶۸۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون اقتصادی وزیر کشور از تشکیل کمیته‌های اقدام مشترک در سطوح استانی و شهرستانی برای نظارت و رصد مستمر بازار خبر داد.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن کوشش‌تبار گفت: به منظور مدیریت بهینه بازار و با هدف هم افزایی در انجام وظایف ومسئولیت‌های محوله و تشریک مساعی دستگاه‌های اجرایی مرتبط ونیز سازماندهی و جلب همکاری نیرو‌های داوطلب مردمی در زمینه بازرسی و نظارت بر بازار استان‌ها و شهرستان‌ها، دستور العمل تشکیل کمیته‌های اقدام مشترک در سطوح استانی و شهرستانی تهیه و به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است.

معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: این کمیته‌ها ذیل کارگروه تنظیم بازار استانی فعالیت نموده و بر تشکیل و نظارت مستقیم استانداران و فرمانداران بر تصمیمات متخذه و پیگیری مصوبات آن تأکید گردید است. کمیته‌های استانی به ریاست استانداران تشکیل می‌شود و در غیاب استاندار، معاونین هماهنگی امور اقتصادی استاندار ریاست جلسه را بر عهده خواهد داشت.
 
وی افزود: دبیرخانه کمیته در اداره کل تعزیرات حکومتی استان مستقر بوده و مدیر کل تعزیرات حکومتی استان نیز دبیری جلسات را بر عهده خواهد داشت. همچنین روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی وصنعت؛ معدن وتجارت و نیز روسای بسیج اصناف و اتاق اصناف استان نیز به عنوان اعضاء کمیته تعیین گردیده اند. همچنین کمیته‌های متناظر شهرستانی با ریاست فرمانداران محترم در شهرستان‌ها تشکیل می‌گردد.

کوشش‌تبار اضافه کرد: با توجه به تاکیدات در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی برضرورت به اوج رسانیدن مشارکت مرمی و مسابقه‌ی خدمت رسانی، استانداران و فرمانداران می‌باید برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از نیرو‌های بسیج برای نظارت بر بازار را انجام دهند و از ظرفیت‌های مردمی برای تنظیم بازار استان بهره بجویند.

وی در پایان گفت: از مسئولین عالیه در همه سطوح اعم از استانی و شهرستانی انتظار می‌رود اهتمام ویژه برای تدوین برنامه‌های عملیاتی برای نظارت بر وضعیت بازار منطقه عملیاتی تحت پوشش خود داشته و ضمن احصاء راهکار‌های لازم برای بهبود نحوه ارتباط دستگاه‌های متولی تنظیم بازار، بر اجرای برنامه هاو تصمیمات ملی در این خصوص نیز نظارت ویژه نمایند.
 
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *