۳۱۳ روستا زیرپوشش شبکه ارتباطی قرار می‌گیرند

13:06 - 01 دی 1400
کد خبر: ۷۸۳۶۶۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات مناطق روستایی گفت: ۳۱۳ روستا در خوزستان زیرپوشش شبکه تلفن همراه و اینترنت قرار می‌گیرند.
- بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایرج روحی در جلسه بررسی و رسیدگی به مشکلات توسعه ارتباطات روستایی استان خوزستان گفت: به‌منظور انجام هماهنگی لازم و بررسی شرایط خوزستان برای اجرای طرح خدمات عمومی اجباری و پایه (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این استان سفر کردم.

وی افزود: این طرح در روستا‌های فاقد شبکه همراه و یا اینترنت اجرا می‌شود که با اتصال آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات، می‌توانند از این شبکه بهره‌مند شوند.

روحی افزود: هر استان با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت نیروی انسانی، می‌تواند این طرح را انجام دهد.

مجری طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات ادامه داد: مهم‌ترین هدف داشتن برنامه برای اجرای طرح با حداقل خطا است؛ وقتی مدیریت اجرای این طرح‌ها در استان‌ها انجام شود با موانع کمتری روبه‌رو خواهند شد.

روحی بابیان اینکه این طرح در چهار فاز انجام می‌شود گفت: خوزستان به دلیل ماهیت و جغرافیایی که دارد نیازمند توسعه بیشتر شبکه است به همین منظور در اولویت نخست این وزاتخانه است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون وضعیت پوشش شبکه ارتباطاتی در خوزستان با متوسط کشوری فاصله چندانی ندارد.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برای اجرای این طرح نیازمند همکاری شرکت مخابرات و استانداری خوزستان و دیگر دستگاه‌های اجرایی ازجمله تأمین برق و جاده دسترسی هستیم.
 
جلسات متوالی رسیدگی به مشکلات ارتباطی روستایی استان خوزستان با حضور مدیرکل هماهنگی امور استان‌ها، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات مناطق روستایی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران، اپراتور‌های اول و دوم تلفن همراه، به مدت سه روز در محل سالن جلسات اداره کل «ICT» استان به طول انجامید و تصمیماتی در همین راستا اتخاذ شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *