آخرین اخبار از برخورد دو قطار مترو در خط پنج متروی تهران

9:04 - 01 دی 1400
کد خبر: ۷۸۳۵۷۴
به علت برخورد دو قطار در ایستگاه چیتگر، خط ۵ متروی تهران و حومه مسافرگیری در این خط از سمت تهران (صادقیه) به سمت کرج -گلشهر تا ایستگاه ورآورد و در مسیر بالعکس از ایستگاه ورآورد تا تهران صادقیه متوقف شده است.

- امروز چهارشنبه ۱ دی ماه ۱۴۰۰ساعت ۷:۱۰ دقیقه صبح قطار تندرو که از مسیر کرج-گلشهر به سمت ایستگاه تهران (صادقیه) درحرکت بود با قطار عادی درایستگاه چیتگر برخورد کرد.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، به منظور رفاه حال شهروندان با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت واحد اتوبوسرانی برای انتقال مسافران از ایستگاه ورآوردتا ایستگاه تهران (صادقیه) و بالعکس انجام می‌شود.

هم چننین روابط عمومی حمل و نقل ریلی شهرداری کر اعلام کرد باتوجه به وقوع حادثه برخورد ۲ قطار مترو امکان مسافرگیری از کرج به سمت تهران و برعکس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد و مسافرانی که قصد عزیمت به تهران را دارند می‌توانند در ایستگاه وردآورد پیاده شوند و از طریق اتوبوس‌های مستقر تا صادقیه ادامه مسیر دهند.

 

اعزام ۱۹ دستگاه آمبولانس به محل برخورد دو قطار
در همین حال سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اعلام این خبر گفت: ۱۹ دستگاه آمبولانس به محل برخورد دو قطار در خط ۵ متروی تهران اعزام شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر اعزام ۱۹ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به محل حادثه اعزام شد، گفت: اورژانس هوایی نیز در حالت آماده باش قرار گرفت.

خالدی اظهار کرد: جمعا ۱۱ نفر از سرنشینان قطار نیز با آمبولانس منتقل شدند که متاسفانه یک نفر بد حال است. ۹ نفر نیز در محل حادثه درمان شدند.

 

زمان بازگشایی
کامران آزادی قائم مقام شرکت بهره‌برداری مترو در خصوص زمان بازگشایی مسیر گفت: مرحله به مرحله همکارانمان در حال جداسازی واگن‌ها هستند و تا یک ساعت دیگر می‌توانیم زمان دقیق بازگشایی مسیر را اعلام کنیم.
 
 
چرایی بروز این حادثه
 آزادی گفت: اتفاقی که در ایستگاه چیتگر رخ داده است برخورد قطار تندرو با قطار کندرو بوده است که قطار کندرو در مسیر قطار تندرو آمده است.

وی در مورد چرایی بروز این حادثه اظهار کرد: علت حادثه در دست بررسی است، اما هنوز گزارش اولیه آماده نشده و به محض آماده شدن اعلام عمومی خواهیم کرد.

آزادی اضافه کرد: قطار کندرو در همه ایستگاه‌ها توقف می‌کنند، اما قطار تندرو تنها در سه ایستگاه توقف دارد و سریع عبور می‌کند که در حادثه صبح امروز در مسیر تندرو، قطار کندرو وارد شده و از بغل برخورد می‌کنند.

قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران اضافه کرد: در حال حاضر همکاران من دو واگن و یک لوکوموتیو سالم از یک قطار و شش واگن و یک لوکوموتیو سالم از یک قطار دیگر جدا کردند و مابقی واگن‌ها درگیر هستند که باید جداسازی شوند.

 

جدیدترین جزئیات حادثه از زبان شهردار تهران
زاکانی شهردار تهران گفت: ۹ نفر از مصدومان به زودی مرخص می‌شوند و ۲ نفر نیاز به بررسی ویژه دارند که در حال رسیدگی به آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: خط ۵ مترو هم اکنون فعال است و از گلشهر تا وردآورد فعالیت عادی است. تقطیعی که در ارائه خدمت صورت گرفته با اتوبوس جبران می‌شود. امیدواریم تا ساعت‌های آینده مسیر را به صورت عادی باز گردانیم.

 

در حال به روز رسانی/


برچسب ها: مترو مترو تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *