تاکید رئیس سازمان زندان‌ها بر تحقق برنامه‌های تحولی در حوزه زندانبانی و اداره علمی زندان‌ها

16:46 - 30 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۵۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رؤسای سازمان زندان‌ها و دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری در جهت تقویت فعالیت‌ها و اقدامات علمی در سطح زندان‌ها به دیدار و گفتگو نشستند.

- رؤسای سازمان زندان‌ها و دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در نشستی مشترک بر تقویت همکاری و مناسبات جامعه دانشگاهی تأکید و در ارتباط با توسعه مدیریت علمی زندان‌های کشور به گفتگو نشستند.

در این دیدار غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها بر تحقق برنامه‌های تحولی در حوزه زندانبانی و اداره علمی زندان‌ها در قالب برنامه‌های پیش رو تأکید کرد و گفت: برنامه‌های ما باید به سمتی پیش رود که شاهد کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی باشیم.

وی در این راستا افزود: تمام تلاش ما برای افزایش رویکرد به سمت بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای اجرای مجازات‌های جایگزین حبس مثل پابند‌های الکترونیک می‌باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: برنامه‌های مهم اولویت‌دار ازجمله طبقه‌بندی علمی زندانیان، توسعه اشتغال مولّد و نشسته نیز در جهت اجرای رویکرد اصلاحی و تربیتی در دستور کار جدی سازمان زندان‌ها است.

فرید محسنی رئیس دانشگاه علوم قضائی نیز در این نشست با اشاره به الزام بر ایجاد رشته‌های مختص امور زندانبانی گفت: برای این فرآیند باید رشته‌های دانشگاهی مثل مددکاری قضایی را تعریف و راه‌اندازی کرد تا نیروی مورد نیاز سازمان زندان‌ها در رویکرد اداره علمی آن تأمین شود.

وی اعتقاد داشت: لازم است برای بهبود وضعیت علمی زندان‌ها، دوره‌های کارآموزی و موضوعات درسی مرتبط را وارد چارت درسی دانشجویان کرد.

گفتنی است، در ادامه این نشست نکاتی به منظور برقراری پیوند دانشگاه علوم قضایی و سازمان زندان‌ها ارائه شد. همچنین مقرر شد جزئیات همکاری این دو نهاد اجرایی و دانشگاهی در قالب انعقاد تفاهمنامه مشترک تصویب و به اجرا گذاشته شود.

انتهای خبر/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *