رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارز دارو تامین شد

15:13 - 30 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۴۶۷
رییس سازمان غذا و دارو گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و با دستور رییس جمهور، ارزی که برای دارو نیاز بود تامین شد، همچنین با توجه به کنترلی که انجام شده کمبود دارویی ما نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است.

- بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهرام دارایی رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی از اظهارات مطروحه درخصوص کمبود بی سابقه دارو در کشور، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کار‌های روزانه ما در سازمان غذا و دارو پایش و کنترل کمبود‌های دارویی در کشور است و جلسات متعددی در این خصوص برگزار و وزیر محترم بهداشت دستورات لازم را صادر می‌کنند.

دارایی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و با دستور رییس جمهور، ارزی که برای دارو نیاز بود تامین شد، همچنین با توجه به کنترلی که انجام شده کمبود دارویی ما نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است. البته تلاش می‌کنیم این کمبود‌ها به خصوص داروی بیماران خاص را به حداقل برسانیم.

رییس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: درحال حاضر ما برای یک ماه ۴۰ تا ۵۰ کمبود دارو داریم به این معنا که ظرفیت آن‌ها برای یک ماه است و باید داروی مورد نیاز را تامین کنیم بنابراین اولویت خود را در تامین این دارو‌ها می‌گذاریم.

وی عنوان کرد: همه اقدامات لازم انجام شده تا ان شاءالله کمبود‌های دارویی را برای دی و بهمن ماه به حداقل برسانیم و امیدواریم حمایت‌ها ادامه داشته باشد تا آخر سال بتوانیم کمبود‌ها را کنترل کنیم.

دارایی در پایان خاطرنشان کرد: در سراسر دنیا هم در اقلامی حدود ۴۰ تا ۵۰ دارو کمبود وجود دارد که به عوامل متعددی همچون تامین کننده، مواد اولیه و موارد اینچنینی مربوط می‌شود. ما هم بحث‌های ارزی و انتقال ارز را داریم، اما جای نگرانی نیست. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *