یزد، پایگاه دائمی جشنواره ملی فیلم «رویش» شد

14:49 - 30 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۴۵۳
با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک که به امضای محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و ابوالقاسم محی‌الدینی شهردار یزد رسید، شهر میراث جهانی یزد به عنوان پایگاه دائمی برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه دینی «رویش» معرفی شد.

- طبق اعلام روابط عمومی حوزه هنری، در مراسمی با حضور استاندار یزد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین حوزه هنری انقلاب اسلامی و شهرداری یزد در زمینه برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه دینی «رویش» منعقد و به امضای محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری و ابوالقاسم محی‌الدینی شهردار یزد رسید.

استاندار یزد در این مراسم که شامگاه ۲۸ آذرماه در یزد برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه گفت: به فضل الهی زمینه مناسب برای فعالیت‌های انقلابی و فرهنگی، هنری در استان یزد فراهم است.

دکتر مهران فاطمی با بیان این‌که استان یزد از نیرو‌های مستعد بسیار زیادی برخوردار است، افزود: استان یزد به لحاظ تعداد نخبه، بالاترین درصد را در کشور دارا است که عمدتاً مبتکر و خلاق هستند و در عرصه هنر هم استعداد‌های بسیار خوبی دارد.

وی تصریح کرد: اگر به استعداد‌های هنری میدان داده شود و مورد حمایت قرار گیرند، اتفاقات خیلی خوبی در حوزه هنری می‌تواند شکل بگیرد.

استاندار یزد ابراز امیدواری کرد، با تشکیل صندوق توسعه در استان، گام‌های مهمی در عرصه‌های فرهنگی و هنری برداشته شود.

رئیس حوزه هنری هم با اشاره به ظرفیت‌ها و استعداد‌های هنری استان یزد گفت: در دوره جدید حوزه هنری، مراکز استانی در اولویت قرار دارند و امروز باید استعداد‌های هنری و ادبی را در استان‌ها جستجو کرد.

محمدمهدی دادمان افزود: در روز‌های ابتدای انقلاب غیر از تهران، سه یا چهار شهر دیگر، محل جوشش استعداد‌های هنری و ادبی معنادار بود، ولی امروز اینچنین نیست؛ امروز در هر جای کشور از جمله یزد این جوشش به چشم می‌آید.

وی اظهار داشت: امروز هر جا که می‌رویم در همان سبک و همان کیفیت معنای اول انقلاب، شاید بتوان نیرو‌هایی را پیدا کرد که هم دلبسته به انقلاب هستند و هم کار هنری را می‌شناسند و ذوق هنری دارند؛ از این رو عزم و سعی ما بر این است تا جایی که وُسعمان می‌رسد، امکانات و حتی مأموریت‌های ملی را از تهران به سمت استان‌ها هدایت کنیم، زیرا این حرکت‌ها موجب رشد می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی افزود: ایران فرهنگی که باید در سایه انقلاب اسلامی شکل می‌گرفت با همین نگاه و توجه رقم خواهد خورد.

دادمان در پایان گفت: امیدواریم به یاری خدا و کمک و همراهی استاندار محترم یزد در این عرصه موفق باشیم و بتوانیم گامی مؤثر در جهت اعتلای هنر استان برداریم.

بر اساس این تفاهم‌نامه جشنواره ملی فیلم کوتاه دینی «رویش» با سابقه درخشان ۱۰ ساله که پیش از این در تهران و مشهد برگزار می‌شد به صورت دائمی به شهر یزد منتقل و این رویداد هنری هر ساله با مشارکت حوزه هنری و شهرداری یزد برگزار خواهد شد.

در این مراسم که محمدصادق کوچک‌زاده مدیر مرکز آموزش حوزه هنری و سرپرست حوزه هنری استان یزد و محسن ابوترابی عضو شورای اسلامی شهر یزد هم حضور داشتند، این تفاهم‌نامه مشترک به امضای رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و شهردار یزد رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *