رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قیمت گل نرگس اعلام شد؛ هر دسته ۳۰ هزار تومان

15:00 - 30 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۴۴۴
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت: قیمت گل نرگس دسته‌ای ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، ولی، چون این گل در شب یلدا پر تقاضاست، افزایش قیمت داشته است.

_ باشگاه خبرنگاران نوشت: اکبر شاهرخی در رابطه با قیمت گل نرگس گفت: در حال حاضر قیمت گل برای شب یلدا حدود ۳۵ درصد یعنی نسبت به هفته گذشته ۵ درصد گران شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه ادامه داد: افزایش قیمت گل در بازار به عرضه و تقاضا بر می‌گردد به طوری که قیمت هرشاخه گل رز بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان، گل داوودی ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان، آلیسوم ۵ تا ۷ هزار تومان و گل مریم ۲۰ تا ۳۰ تومان به فروش می‌رسد.

همچنین هر شاخه گل رز هم در بازار به قیمت ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، در حال حاضر قیمت یک دسته گل رز ۲۰ تایی در بازار ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در خصوص افزایش قیمت گل نرگس گفت: قیمت گل نرگس دسته‌ای ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، ولی، چون این گل در شب یلدا پر تقاضاست، افزایش قیمت داشته است.

شاهرخی افزایش قیمت گل را متاثر از دست دلالان و سایت‌های فروش اینترنتی خواند، گفت: قیمت گل در بازار به دو عامل بستگی دارد. نخست دلالان و دیگری سایت‌های فروش اینترنتی، چرا که امروز کسی از مغازه دار گلی خریداری نمی‌کند و این موضوع باعث ورشکست شدن فروشگاه‌های عرضه گل شده‌است.

او ادامه داد: با توجه به اعیاد که در تقویم ما است، مصرف گل افزایش پیدا می‌کند و متاسفانه هیچ نظارتی در این بازار نیست، با توجه به اینکه امشب، شب یلدا است مردم به بازار هجوم برده و دلالان هم نسبت به تقاضا، قیمت گل را افزایش می‌دهند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه، قیمت گل نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

شاهرخی گفت: از آنجایی که پیاز گل از طریق واردات به کشور وارد می‌شود و آن هم به صورت دلار به فروش می‌رسد، قیمت ارز هم در بازار گل بی تاثیر نیست.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: گل نرگس گل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *