قمی: سازمان تبلیغات اسلامی از تصمیم‌های شورای عالی ستایشگری حمایت می‌کند

13:16 - 30 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۴۱۷
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پنجمین جلسه شورای عالی ستایشگری گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با تمام توان از تصمیم‌های شورای عالی ستایشگری حمایت می‌کند.

- طبق اعلام روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، پنجمین جلسه شورای عالی ستایشگری کشور؛ بالاترین مرجع تصمیم‌گیری بخش ستایشگری با حضور «حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، «حجت‌السلام مجید باباخانی»، «استاد غلامرضا سازگار»، «استاد منصور ارضی»، «استاد علی انسانی»، «استاد ماشاالله عابدی»، «استاد، ولی الله کلامی زنجانی»، «صادق آهنگران»، «حاج محسن طاهری» و رئیس کانون مداحان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان نهاد حاکمیتی متولی تنظیم‌گری حوزه هیئت، شورای عالی را بالاترین مرجع حوزه ستایشگری می‌داند و آماده است که با تمام توان از تصمیمات این شورا حمایت کند.

در ادامه این جلسه، «حمید بهرامی» مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی با ارائه خلاصه‌ای از تحولات در بخش خدمات از «گسترش بیمه شوندگان»، «پالایش بیمه‌شدگان ۳۰ استان»، «تأسیس صندوق قرض‌الحسنه» و «صندوق حمایتی» خبر داد.

«حمید بهرامی» تأکید کرد: در طول یکسال آینده بنیاد دعبل خزاعی ۱۰۰ خدمت در ۱۷ حوزه در قالب یک اپلیکیشن جامع به خدمات خود اضافه می‌کند که ۳۰ درصد این خدمات تا ۴ ماه آینده رونمایی خواهد شد. طبق توافق انجام‌شده بنیاد دعبل خزاعی همه بیمه‌شدگان جامعه هدف اگرچه در بنیاد دعبل خزاعی بیمه نشده باشند را بیمه تکمیلی می‌کند. همچنین مقرر شد بنیاد دعبل خزاعی با آنالیز مداحان غیر بیمه‌شده بالای ۵۰ سال، طرحی برای پوشش به خدمات به این عزیزان آماده کند.

در بخش دیگر این جلسه «احمد واعظی» با ارائه گزارش از اقدامات کانون مداحان کشور گفت: بیش از ۴۰۰ دفتر این کانون در سراسر کشور سازمان‌دهی مداحان را در قالب طرح‌های مختلف آموزشی را بر عهده‌دارند که سفر‌های استانی هیئت‌رئیسه کانون را برای رفع مشکلات مؤثر است.

«احمد واعظی» حداقل‌های امکاناتی و بودجه‌ای بزرگ‌ترین مانع گسترش اقدامات کانون دانست.

«جواد حیدری»، مسئول کمیته صیانت کشور با ارائه گزارشی از روند پی گیری آیین‌نامه کمیته صیانت گفت: پیش‌نویس این آیین‌نامه در ۹ صفحه آماده‌شده است که در بخش حقوقی مراحل کارشناسی خود را می‌گذراند. این آیین‌نامه از بخش‌های حمایتی از ستایشگرانی که حقشان تضییع می‌شود تا برخورد‌های توجیهی با مسائل دونشان ستایشگری تا پیگیری‌های قضایی را دربرمی‌گیرد. این صیانت و پیگیری‌ها در کل بخش مرتبط با هیئت در نظر گرفته می‌شود و جامعیت آن است که می‌تواند اقدام مؤثر تلقی شود.

در ادامه جلسه در مورد خدمات مختلف نهاد‌های دیگر همچون خانه مداحان و جامعه ایمانی مشعر نکاتی مطرح شد و مقرر شد که با جلسات مشترک و نیز دعوت مسئولان این مجموعه‌ها به شورای عالی، تلاش شود کار‌های موازی این مجموعه‌ها به هم‌افزایی منجر شود. همچنین مصوب شد که در نامه‌ای به همه دستگاه‌های کشور اعم از ارشاد، اوقاف، صداوسیما، آستان‌های مقدس و... کانون مداحان به‌عنوان نماینده صنفی جامعه ستایشگر معرفی شود.

در این جلسه «علی انسانی» و «محسن طاهری» در مورد آفات مختلف حوزه ستایشگری و لزوم مواجهه صحیح با آن‌ها نکاتی را گوشزد کرده و مقرر شد در جلسات آینده افراد مؤثر در جامعه ستایشگری به جلسات شورای عالی دعوت شوند. همچنین «حجت‌السلام مجید باباخانی» گزارشی از روند مهرواره هوای نو بزرگ‌ترین رویداد هیئت و تشکل‌های دینی ارائه و مقرر شد مادحین و هیئات بر این موضوع توجه ویژه‌ای کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *