رسیدگی به مشکلات قضایی حدود ۳۰۰ نفر از مراجعه‌کنندگان توسط رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه

19:00 - 29 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۲۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ملاقات مردمی امروز دوشنبه به مشکلات حدود ۳۰۰ نفر از مراجعان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ملاقات مردمی امروز دوشنبه به مشکلات حدود ۳۰۰ نفر از مراجعان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

توسلی زاده در حاشیه دیدار مردمی امروز بیان کرد: در ملاقات‌های مردمی، جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری مشکلات مراجعین و پاسخ قانع کننده و درخور شأن ارباب رجوع، از موضوعات مورد نظر ما بوده و هدف غایی، جلب رضایت مردم است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به آمار عملکرد ملاقات‌ها و شیوه پیگیری درخواست‌های مردمی تصریح کرد: طی ۲۷ ماه گذشته بیش از ۱۶۴ هزار ملاقات کننده در استان کرمانشاه با مسئولین قضائی دیدار داشته اند. البته این آمار به تنهایی نمی‌تواند مفید فایده باشد و چنانچه بیان شد ما پیگیر تمامی درخواست‌ها تا حصول نتیجه و بر اساس راهکار‌های قانونی بوده‌ایم و اگر منعی بوده است با مراجعه کننده صحبت شده است و به اقناع ایشان کمک کرده ایم.

وی با اشاره به امر مطاع مقام معظم رهبری مبنی بر آسان کردن زندگی برای مردم تأکید کرد: ارتباط مردم با مسئولین در تصمیم سازی‌های قضایی در جهت رفع مشکلات قضایی اثربخش بوده و نقش بسزایی در ارتقای رضایتمندی مردم و آسان کردن زندگی آن‌ها خواهد داشت.

توسلی زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به سند تحول قضایی و شاخص‌های مهم و موجود در این سند و تأکید و توجه به اجرای کامل آن خاطرنشان ساخت: در راستای سند تحول قضایی که از تمامی جهات مورد تأکید و توجه ماست و قائل به اجرای آن در تمامی شئون هستیم، برنامه‌های دادگستری استان نیز مورد تأکید است که همه این موارد منتهی به انجام کار برای مردم و آرامش در جامعه است.

وی تأکید کرد: یکی از موضوعات مهم، ملاقات با مردم و شنیدن مشکلات آنهاست. ملاقات با مردم باید اطمینان آور و اعتمادساز باشد. معتقدیم بهترین روش کار این است که حرف مردم را بی واسطه بشنویم.

توسلی زاده گفت: سطح مطالبات مردمی به شدت بالاست و ما در تلاش هستیم که این مطالبات را به بهترین شکل پاسخگو باشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که ان شاء الله به روزی برسیم که مردم کمترین مراجعه به دادگستری داشته باشند و برای حل اختلافات خود بدون مراجعه به دستگاه قضائی و با استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین و از شیوه مصالحه، مشکلات خود را حل و فصل نمایند.

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه روز‌های دوشنبه هر هفته برگزار می‌شود و در این هفته حدود ۳۰۰ نفر از مردم با ایشان دیدار کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *