عرضه هوشمند آجیل و انار تنظیم بازاری شب یلدا/توزیع قند تنظیم بازاری از فردا در بازرگام

8:00 - 30 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۱۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
قائم مقام سازمان تعاون روستایی گفت: قند تنظیم بازاری از روز چهارشنبه با قیمت ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان وارد سامانه هوشمند می‌شود این درحالی است که قند در میادین تره‌بار کیلویی ۱۷ هزار و ۵۰۰ است.
علی شاه‌میری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص عرضه کالا‌های اساسی تنظیم بازاری در سامانه هوشمند بازرگام، گفت: در سامانه بازرگام تمامی ۲۵ قلم کالای اساسی به زودی اضافه می‌شود و از لحاظ اقلام و منطقه جغرافیایی گسترش پیدا می‌کند. هدف این است که تا پایان سال بتوانیم اقلام و منطقه‌ تحت پوشش را به حداکثر برسانیم.

وی افزود: در حال حاضر مرغ، تخم‌مرغ، روغن، برنج، شکر، شیر، پنیر و ماست تنظیم بازاری به این سامانه هوشمند اضافه شده است و به دنبال این هستیم که گوشت را نیز از طریق سامانه هوشمند عرضه کنیم.

قائم مقام سازمان تعاون روستایی ایران بیان کرد: قند تنظیم بازاری نیز از روز چهارشنبه با قیمت ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان وارد سامانه هوشمند می‌شود. این درحالی است که قند در میادین تره‌بار کیلویی ۱۷ هزار و ۵۰۰ است.

شاه‌میری اظهار کرد: در طول هر هفته ۲ استان را به این سامانه هوشمند اضافه می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: پلتفرم‌هایی که شرایط سازمان تعاون روستایی را داشته باشند بدون هیچ محدودیتی به سامانه اضافه می‌شوند.

قائم مقام سازمان تعاون روستایی اضافه کرد: تمامی ساز وکار عرضه مرغ گرم از طریق سامانه را انجام داده‌ایم محدودیتی در تأمین مرغ گرم نداریم، ولی در بحث توزیع باید بتوانیم بسته‌بندی‌هایی را مهیا کنیم که طی ۷ الی ۸ ساعت قابلیت نگهداری داشته باشند.

وی افزود: شرط اصلی ما برای اضافه کردن پلتفرم‌های جدید این است که ناوگان حمل و نقل استیجاری نباشد، زیرا نمی‌توانیم نظارت داشته باشیم، همچنین دارای شفافیت باشند. ۱۱ شرط مد نظر سازمان تعاون روستایی بوده، ولی این دو شرط در انتخاب پلتفرم‌های جدید مهم است.

شاهمیری اظهار کرد: در بازارگام آجیل و انار تنظیم بازاری خاص شب یلدا قرار گرفته شده و در حال اضافه کردن سیب و پرتقال تنظیم بازاری نیز هستیم. همچنین برای عید و ماه‌ رمضان نیز برنامه ویژه‌ای جهت عرضه اقلام تنظیم بازاری داریم.

قائم مقام سازمان تعاون روستایی خاطر نشان کرد: سامانه بازارگام یا هر پلتفرم دیگری را بابت تجارت یا خرید و فروش راه‌اندازی نکرده‌ایم بلکه به عنوان سنگ محکی قرار داده‌ایم که اگر گران‌فروشی‌ای صورت گرفت مردم با اختیار تام از گران‌فروشان خرید نکنند. این سیاست باعث شده قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار کنترل شود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *