شریف‌پور: انصراف‌مان از جام باشگاه‌های جهان را دیر اعلام کردیم/ قبول دارم که رضایی کمی تند رفت

7:45 - 30 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۱۶۹
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
مدیر تیم والیبال فولاد سیرجان گفت: در این مدت اخیر مسائلی مطرح می‌شود که من خودم به عنوان مدیر و سرپرست تیم از شنیدن این صحبت‌ها تعجب می‌کنم.

محمدرضا شریف‌پور در گفت‌وگو با میزان، درباره شائبه قهر رامین خانی و سهند الهوردیان، دو بازیکنی که تیم فولاد سیرجان را در جام باشگاه‌های جهان همراهی نکردند، اظهار داشت: واقعا در این مدت اخیر مسائلی مطرح می‌شود که من خودم به عنوان مدیر و سرپرست تیم از شنیدن این صحبت‌ها تعجب می‌کنم. به هیچ عنوان بحث قهر مطرح نبوده و حتی عدم حضور این دو بازیکن در بجام باشگاه‌های جهان نیز کاملا ورزشی و حرفه‌ای بوده و این بازیکنان اصلا از این موضوع ناراحت نیستند. الله‌وردیان که از ناحیه مچ پا مصدوم بوده و در صحبت‌هایی که با این بازیکنان داشتیم، هر ۲ نفر اعلام کردند که از نظر ذهنی آماده نیستند و به همین دلیل ترجیح داده شد که در آن برهه با تیم راهی برزیل نشوند. البته قرار شد آنها در مدت حضور تیم در برزیل به خوبی استراحت کرده و تمرینات‌شان را پیگیری کنند تا پس از بازگشت کمک حال تیم در ادامه لیگ برتر باشند و اصلا قهر و ناراحتی در کار نبوده است.

وی درمورد درخواست این دو بازیکن برای صدور رضایت‌نامه و جدایی در نیم فصل، گفت: من برای اولین بار است که این حرف‌ها را می‌شنوم. تاکنون حرفی از رصایت‌نامه زده نشده است. چون هر دو بازیکن هم از نظر جسمی و هم ذهنی در آمادگی خوبی نبودند، با وجود مخالفت سعید رضایی درخواست کردم که در ۲ هفته منتهی به نیم فصل این دو بازیکن استراحت کنند تا با کسب آمادگی کامل در نیم فصل دوم به تیم کم کنند. خانی و الله‌وردیان دو بازیکن توانمند هستند و باشگاه در ادامه فصل به آنها نیاز دارد. در مورد رضایت‌نامه هم باید بگویم حتی اگر کسی چنین درخواستی داشته باشد طبق قانون نه می‌توانیم رضایت‌نامه‌ای بدهیم و نه اینکه بازیکنان می‌توانند به تیم دیگری بپیونند و برای نقل و انتقال باید تا نیم فصل منتظر ماند.

مدیر تیم والیبال فولاد سیرجان در واکنش به انتقادات درخصوص حضور این تیم در جام باشگاه‌های جهان و ماجرای نامه‌نگاری بین این باشگاه و فدراسیون والیبال، خاطرنشان کرد: پس از قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا در نامه‌ای به فدراسیون والیبال آمادگی خود برای حضور در جام باشگاه‌های جهان را در صورت حضور بازیکنان کمکی و همکاری باشگاه‌ها طبق آیین نامه مسابقات، اعلام کردیم. حتی در جلساتی که با داورزنی، تقوی و طلوع‌کیان داشتیم، سعید رضایی به عنوان سرمربی تیم مخالف اصلی حضور در جام باشگاه‌های جهان بود و عنوان کرد که با شرایط فعلی تیم و بازیکنان در دسترس امکان حضور در این مسابقات نیست. پس از این اعلام آمادگی رفته رفته شرایط تیم به خاطر مصدومیت چند بازیکن اصلی اطز جمله خانی، الله‌وردیان، قلیزاد و الکس، فشردگی لیگ و همچنین دلخوری تیم‌ها از در اختیار قرار دادن بازیکنان خود باعث شد تا تصمیم خود را عوض کنیم و در نامه‌ای به فدراسیون والیبال اعلام کردیم که نمی‌توانیم در جام باشگاه‌های جهان شرکت کنیم.

شریف‌پور در ادامه اظهار داشت: متاسفانه دیر شده بود و فدراسیون والیبال اعلام کرد که فدراسیون جهانی در صورت انصراف به فدراسیون ایران فشار وارد خواهد کرد. از همین رو فدراسیون والیبال اعلام کرد که برای حضور در جام باشگاه‌های جهان نهایت کمک خود را خواهد کرد چرا که حضور در این تورنمت جنبه ملی دارد و بحث یک باشگاه مطرح نیست. خوشبختانه با همکاری فدراسیون والیبال برخی باشگاه‌ها همکاری کردند و بازیکنان‌شان را در اختیار ما قرار دادند شب آن روزی که نامه انصراف خود را به فدراسیون ارسال کردیم، داورزنی با من و همچنین مدیر کارخانه سیرجان تماس گرفته بود و در نهایت تصمیم بر این شد تا تیم در این مسابقات شرکت کند.

سرپرست تیم والیبال فولاد سیرجان درباره صحبت‌های تند سعید رضایی علیه رسانه‌ها و متهم کردن اهالی رسانه به دشمنی با این تیم، گفت: من هم قبول دارم که رضایی کمی تند رفت، ولی باور کنید آن قدر تهمت و حرف‌های دروغ پشت سر او گفته شد که کار به این جا کشید. برای نمونه در مورد حضور صابر کاظمی مدعی شدند که ما این بازیکن را تهدید کرده ایم و فدراسیون والیبال به وی فشار آورده است، ولی خدا شاهد است که هیچ گاه به صورت مستقیم با کاظمی صحبتی نداشته‌ایم و فقط با مدیریت این تیم برای همراهی فولاد سیرجان صحبت شد. یا در جای دیگری گفتند سعید رضایی به خاطر این که برای خودش رزومه و اعتبار جمع کند می‌خواهد در جام باشگاه‌های جهان حضور داشته باشد. ولی همان ابتدای صحبت‌هایم هم گفتم که خودش مخالف اول برای عدم سفر به برزیل بود. قطعا رسانه‌ها و انتقادات می‌تواند باعث پیشرفت شود.

وی در پایان با اشاره به پرداختی‌های این تیم به بازیکنان، گفت: باشگاه سیرجان در چند سالی که در لیگ برتر حضور داشته همیشه سر موقع و زودتر از سایر تیم‌ها پول بازیکنان را پرداخته و تاکنون با هیچ بازیکنی سر قرارد و موضوعات مالی چالش نداشته‌ایم. همین فصل تاکنون ۴۰ درصد قرارداد‌ها واریز شده و تا هفته آینده قسط دوم نیز به حساب بازیکنان واریز خواهد شد. اگر سفر به برزیل نبود هفته پیش قسط دوم به بازیکنان پرداخت می‌شد، اما همین حضور در جام باشگاه‌ها باعث شد تا کمی دیرتر از فصل قبل پول بازیکنان را بدهیم. واقعا شرایط خوبی داریم و امیدوارم با بازگشت تمام بازیکنان بتوانیم شاهد نتایج بهتری در نیم فصل دوم باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *