چالش‎های مکرون برای پیروزی مجدد در انتخابات فرانسه

13:12 - 29 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۱۳۷
نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‎دهند که امانوئل مکرون احتمالا در انتخابات ۲۰۲۲ فرانسه با چالش‌هایی برای حضور دوباره در قدرت مواجه خواهد شد.

- نظرسنجی‌های انجام شده در فرانسه، نشان می‎دهند حمایت از نامزد جمهوریخواهان این کشور در حال افزایش است و به نظر می‌رسد «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه، در دور دوم انتخابات آوریل ۲۰۲۲ با «والری پکرس»، وارد رقابت شود.

به گزارش خبرگزاری «بلومبرگ»، طبق نظرسنجی «Ipsos-Sopra Steria» که توسط مرکز تحقیقات سیاسی Sciences Po CEVIPOF، بنیاد «ژان ژورس» و «لوموند» منتشر شد، «مکرون»، ۲۴ درصد از تصمیم‌های رای برای دور اول انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را در اختیار دارد در حالی که «پکرس»، دارای ۱۷ درصد است.

دور اول رای گیری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ برگزار می‌شود؛ انتظار می‌رود این انتخابات به دور دوم بین دو نامزد برتر در تاریخ ۲۴ آوریل راه پیدا کند.

«پکرس» که در اوایل این ماه در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواهان فرانسه به عنوان نامزد حزبش پیروز شد، ۱۷ درصد از آرای دور اول را به دست آورد که کمتر از «مکرون» با ۲۵.۵ درصد بود، اما ۱۰ امتیاز بیشتر از نظرسنجی پیشین در اکتبر بود.

دو نامزدی که در دور اول انتخابات فرانسه در ۱۰ آوریل بیشترین آرا را به دست آورند به دور دوم راه خواهند یافت.

نظرسنجی‌های اخیر که در فرانسه انجام شده نیز در مقایسه با نظرسنجی‌های پیشین نشان دهنده کاهش حمایت‌ها از «مکرون» است و او احتمالا با چالش‌هایی در انتخابات پیش رو مواجه خواهد شد.

این نظرسنجی جدیدترین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد «پکرس» از زمان پیروزی در نامزدی حزبش در دسامبر، جایگاه خود را در رقابت‌های ریاست جمهوری فرانسه مستحکم کرده است.

وضعیت رای دهندگان فرانسوی از زمان انتخاب «امانوئل مکرون» در سال ۲۰۱۷ به سمت راست تغییر کرده و به طور بالقوه راه را برای «والری پکرس»، سیاستمداری که در دوران ریاست جمهوری «نیکلا سارکوزی»، وزیر آموزش و بودجه بود، باز می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *