صیانت و ساماندهی دو اصل مهم برای ساماندهی حاشیه‌نشینی در کرمان است

10:23 - 29 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۰۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان صیانت و ساماندهی را دو مولفه و اصل مهم در ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین دانست و گفت: در راستای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین باید ضمن تامین امکانات زیربنایی براساس قانون، از تصرف اراضی و ساخت وساز‌های غیرقانونی جلوگیری شود.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست بررسی مشکلات حاشیه‌شهر و منطقه ۱۴ معصوم و اتخاذ راهبرد‌های پیشگیرانه ضمن تاکید بر اینکه قدم‌های بلند و امیدوارکننده‌ای در مسیر ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین برداشته شده است، گفت: پس از استقرار پایگاه پیشگیری اجتماعی و انسجام‌بخشی در محله صنعتی با تاکید مسئولان کشوری مقرر شد طرح جامعی برای ساماندهی این محله تدوین و اجرایی شود که این اقدامات در دست انجام است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ضمن آن‌که همکاری خود با دستگاه‌های خدمات‌رسان در محله صنعتی را ادامه می‌دهد، پایگاه پیشگیری و انسجام‌بخشی اجتماعی این منطقه را به منطقه ۱۴ معصوم منتقل می‌کند تا با شکل‌گیری انسجام مدیریتی شاهد ساماندهی آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات منطقه ۱۴ معصوم پیچیده‌تر از محله صنعتی است، تاکید کرد: در اوایل دهه ۹۰ موضوع مبارزه با حاشیه‌نشینی در استان کرمان با هدف کنترل و مهار حاشیه‌نشینی و ساماندهی وضعیت آن آغاز و پیشرفت‌های خوبی نیز حاصل شد.

موحد با اشاره به اینکه بنا بود شهرداران وقت به موضوع ساماندهی منطقه ورود جدی داشته باشند، اما در این زمینه قصور‌هایی انجام و در نهایت مشکلات این منطقه پیچیده‌تر شده‌است، تاکید کرد: در همان زمان ۴۰۰ حکم برای رفع تصرفات غیرقانونی صادر شده بود؛ اما این احکام اجرایی نشده‌است و اجرای این مصوبات نیاز به مداخله شورای تامین شهرستان و استان دارد.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *