رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: برای استخراج نفت به فناوری‌های جدید نیاز داریم

10:03 - 29 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۰۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه برای استخراج نفت به فناوری‌های جدید نیاز داریم گفت: مخازن نفتی ایران در دنیا شناخته شده و جزو پیچیده‌ترین مخازن نفتی در دنیا هستند.
- محسن خجسته‌مهر در مراسم گرامیداشت روز ملی پژوهش که صبح امروز در مرکز همایش‌های تخصصی نفت (کوشک) برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، اظهار داشت: امروز روز تجلیل از شهید وزارت نفت، شهید والامقام محمد جواد تندگویان است.

مدیرعامل شرکت نفت ایران ضمن تبریک روز ملی پژوهش گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «امروز علم و دانش و فناوری جز مؤلفه‌های اقتدار است»، لذا امیدوارم امروز این جلسه دستاوردهای مهمی را برای کشور به همراه داشته باشد.
 
وی افزود: از زمانی که نفت کشف شد حدود ۱۲۰سال می‌گذرد و در آن زمان در عمق ۳۲۰متری با یک میدان به نفت رسیدیم.

خجسته‌مهر گفت: مخازن نفتی ایران در دنیا شناخته شده و جز پیچیده‌ترین مخازن نفتی در دنیا هستند.
 
مدیرعامل شرکت نفت ایران گفت: خوشبختانه در حوزه علم کاستی وجود ندارد و می‌توانیم در دنیا ادعایی در این باره داشته باشیم، اما کار مهمی که باید انجام دهیم این است که ظرفیت جذب و انتقال فناوری را فراهم کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه لزوماً سرمایه‌های زیرزمینی کشور مزیت رقابتی ما نیست ادامه داد: شرایط برداشت از ذخایر زیرزمینی ایران بسیار سخت است.
 
خجسته‌مهر ضمن تأکید بر اینکه برای استخراج نفت به فناوری‌های جدید نیازمند هستیم گفت: باید ظرفیت جذب فناوری در کشور را باید بالا ببریم، یکی از چالش‌های بزرگ در صنایع ایران استفاده حداکثری از فناوری است.
 
مدیرعامل شرکت نفت ایران گفت: هر جا کم آورده‌ایم دلیل آن نداشتن فناوری بوده یا به خوبی از آن استفاده نکرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه بازار کسب و کار فناوری در دو بخش عرضه و تقاضا است گفت: لذا باید درک درست و واقعی از این موضوع داشته باشیم و ظرفیت‌های صنعت نفت را بشناسیم و بدانیم که چقدر توانایی وجود دارد. در بخش عرضه باید مشخص شود که نیاز صنعت نفت چیست و ما نیز باید مسائل اساسی مخازن نفت و گاز را در معرض نگاه فناوران قرار دهیم.
 
مدیرعامل شرکت نفت ایران تاکید کرد: در بخش‌های مختلف صنعت نفت پروژه‌های خوبی در دولت سیزدهم تعریف شده که امیدواریم اتفاقات جدیدی در فناوری رقم بخورد. همچنین در صدد هستیم بهترین مدل‌های اقتصادی و قراردادی برای استفاده از ظرفیت فناوری را تهیه کنیم.
 
 

برچسب ها: وزارت نفت فناوری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *