وزیر راه و شهرسازی: پیش‌بینی می‌شود ۴ میلیون متقاضی در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کنند

13:11 - 28 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۸۷۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد گفت: پیش‌بینی می‌شود ۴ میلیون متقاضی در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کنند.
- رستم قاسمی در حاشیه پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در گفت: طرح‌های نیمه‌تمام زیادی وجود دارد که اتمام این طرح‌های نیمه تمام در بخش ریلی و جاده‌ای کمک زیادی به بخش حمل ونقل خواهد کرد.
 
وزیر راه و شهرسازی افزود: اتمام طرح‌های ریلی و جاده‌ای با توجه به شرایط ژئوپلتیک ایران حائز اهمیت است و با اعتبارات پیش‌بینی شده امکان اتمام آن‌ها در زمان بندی اعلام شده وجود ندارد. ما این موضوع را در مجلس نیز اعلام کردیم که با اعتبارات دولتی انجام پروژه‌های زیرساختی امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد گفت: پیش‌بینی می‌شود ۴ میلیون متقاضی در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کنند.

قاسمی در خصوص سامانه ثمن گفت: بیش از ۳ میلیون متقاضی مسکن ملی در سامانه ثمن ثبت‌نام کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مردم حتما در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کنند گفت: در حال دریافت مجوز برای باز شدن دوباره سامانه املاک و اسکان هستیم.

وی در ادامه افزود: با اضافه شدن ثبت نام مجرد‌ها در سامانه پیش‌بینی می‌شود میزان ثبت‌نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۴ میلیون برسد.

قاسمی در خصوص همکاری بخش خصوصی در زمینه احداث آزادراه‌ها گفت: جذاب کردن پروژه‌های عمرانی برای بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

رستمی گفت: روسیه سالانه ۳۰۰هزار تن ذغال‌سنگ به هند ارسال می‌کند که اگر از مسیر ایران عبور کند، زمان آن به یک‌سوم کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تکمیل کریدور شمال ـ جنوب در دستور کار قرار دارد، در این بین قطعه راه‌آهن رشت به آستارا احداث نشده است و ترانزیت کالا از هند به روسیه بر روی ریل ناقص خواهد بود.

وی در توضیح نوسازی ناوگان جاده‌ای گفت: در حال حاضر۴۰۰ هزار کامیون در جاده‌ها تردد دارند که قصد داریم ۱۶۰ هزار دستگاه را نوسازی کنیم و با مجلس برای تسریع در این نوسازی هماهنگ شده‌ایم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *