رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رکوردشکنی نرخ زندانی شدن بومیان در کانادا

12:25 - 28 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۷۸۸
بومیان کانادا کمتر از ۵ درصد جمعیت این کشور و تقریبا یک سوم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند اما آمار زندانی شدن آنها به بالاترین میزان خود رسیده است.
گزارش بازرس زندان‌های کانادا، نشان می‎دهد که نرخ زندانی شدن بومیان در این کشور به بالاترین سطح خود رسیده است.
 
به گزارش «سی بی سی»، بازرس زندان‌های کانادا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که زنان بومی تقریبا نیمی از جمعیت زندان‌های زنان این کشور را به خود اختصاص داده‎اند.
 
جدیدترین گزارش بازپرس فدرال اصلاح و تربیت کانادا، نشان می‌دهد که نرخ زندانی شدن بومیان در این کشور به «بالاترین سطح تاریخی» خود رسیده است.
 
براساس آمار‌های موجود، بومیان ۳۲ درصد از جمعیت زندان‌های کانادا را تشکیل می‌دهند، اما سهم آنان از کل جمعیت کانادا کم‌تر از ۵ درصد است.
 
در این میان، زنان بومی ۴۸ درصد از جمعیت زندان‌های زنان در کانادا را تشکیل می‌دهند.
 
بازپرس فدرال اصلاح و تربیت کانادا، این وضعیت را «شرم آور و وحشتناک» توصیف کرد.
 
وی افزود «در دهه گذشته جمعیت زندانیان بومی تقریبا ۱۸ درصد افزایش یافته است؛ این در حالی است که تعداد زندانیان غیر بومی در همان دوره ۲۸ درصد کاهش یافته است.»
 
به گفته وی، «بومیان با حکم‌های حبس طولانی‌تر و شانس کمتر آزادی مشروط مواجه هستند.»
کمیسر ارشد تحقیقات ملی کانادا که در پرونده «زنان و دختران بومی گم شده و کشته شده» فعالیت می‌کرد، نظر بازپرس فدرال اصلاح و تربیت را تایید کرد.
 
یک وکیل کانادایی نیز در این رابطه می‎گوید «این آمار اگرچه نگران کننده، اما تعجب آور نیست؛ زیرا سیستم قضایی کانادا به بومیان به عنوان انسان نگاه نمی‌کند؛ این اعداد فقط نشان دهنده نژادپرستی سیستماتیک و نبردی است که بومیان در سیستم عدالت کیفری با آن روبرو هستند.»
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *