دنده عقب خطرناک زانتیا حادثه آفرید

9:19 - 28 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۷۷۶
سرکلانتری پلیس بزرگراه از وقوع یک فقره تصادف جرحی به دلیل حرکت با دنده عقب سواری زانتیا در بزرگراه همدانی و مصدوم شدن راننده پراید در این حادثه خبر داد.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فاتب سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش وفرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به نقل از سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ساعت ۰۹:۳۱ صبح دیروز در مسیر همدانی به غرب قبل از ایران خودرو یک دستگاه سواری زانتیا در این مسیر توقف کرده و بمنظور اصلاح مسیر اقدام به حرکت با دنده عقب بصورت خطرناک می‌نماید.

وی گفت: یک دستگاه سواری پراید که در مسیر خود در حال تردد در این مسیر بوده ناگهان این سواری را مقابل خود می‌بیند که این دو وسیله بشدت با یکدیگر برخورد کرده و راننده پراید در این حادثه مصدوم می‌گردد.

سرهنگ همه خانی گفت: بلافاصله تیم کارشناسی پلیس راهور فاتب در موقعیت حاضر و ضمن ایمن سازی محل حادثه نسبت به بررسی علل و عوامل آن اقدام نمود که مشخص شد سواری زانتیا به دلیل حرکت با دنده عقب مقصر در این حادثه می‌باشد.
 
بیشتر بخوانید:

معاون آموزش وفرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به ماده ۱۵۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی گفت: برابر این ماده از قانون حرکت با دنده عقب در معابر و بزرگراه‌ها ممنوع می‌باشد و در صورت این اقدام جریمه ۱۵۰ هزار تومانی برای راننده در نظر گرفته شده و برای وسایل نقلیه عمومی ۷ نمره منفی و برای وسایل نقلیه شخصی ۵ نمره منفی اعمال خواهد شد.

وی از رانندگان خواست حتی اگر مسیری را هم به اشتباه وارد شدند تصمیم به اصلاح مسیر را به هیچ عنوان با گرفتن دنده عقب نگیرند چرا که این اقدام آنان علاوه بر اینکه تخلف از مقررات محسوب و به دیگر شهروندان و رانندگان خسارت و آسیب وارد می‌آورد باعث بروز حوادثی تلخ و غیر قابل جبرانی نیز می‌شود.
 

برچسب ها: پلیس راهور تصادف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *