«ماه کامل» به چاپ دوم رسید/روایت زندگی سردار شهید «مرتضی حسین‌پور»

11:00 - 28 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۷۵۸
چاپ دوم کتاب «ماه کامل»؛ روایت زندگی سردار شهید مرتضی حسین پور (حسین قمی) توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد

- چاپ دوم کتاب «ماه کامل»؛ روایت زندگی سردار شهید مرتضی حسین پور (حسین قمی) توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد.

شهید مرتضی حسین پور متولد آبان ماه سال ۱۳۶۴ در گیلان می‌باشد. سال‌های کودکی و نوجوانی خود را بهمراه خانواده در جوار کریمه اهل بیت سپری کرد و همین امر باعث ارادت خاص شهید حسین پور به ساحت مقدس حضرت معصومه شد.

شهید حسین قمی دانش آموخته‌ی دانشگاه امام حسین می‌باشد که پس از طی دوره افسری وارد عرصه جذب، آموزش و سازماندهی نیرو‌های جبهه مقاومت اسلامی شد.

کتاب نابغه جوان مقاومت روی پله دوم

اخلاص، ایمان، هوش و نبوغ‌ایشان باعث شد که از همان ابتدای امر بنابر تشخیص فرماندهان، مسئولیت کار در محور‌های شمال غرب و جنوب کشور را بر عهده بگیرد و این شروعی بود برای یازده سال کار مداوم با نیرو‌های جبهه مقاومت که بعد‌ها در عراق، سوریه و... نمود پیدا کرد.

شهید حسین قمی در طی دوران جنگ و رویارویی مردم سوریه و عراق با گروه‌های تکفیری و داعش بهمراه سایر همرزمانش با فرماندهی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز در بیش از صد عملیات با عناوین مسئول محور، مسئول اطلاعات، فرمانده اطلاعات و فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون حضور موفق داشت که عموم فرماندهان ارشد جبهه مقاومت اسلامی اعم از ایرانی، سوری، لبنانی، عراقی و روس به نبوغ نظامی و مدیریت چشمگیر نیرو‌هایش در زمان بحران اذعان دارند.

این شهید عزیز در شانزدهم مرداد سال ۱۳۹۶ در منطقه عملیاتی تنف در مرز مشترک سوریه و عراق در کسوت فرماندهی عملیات قرارگاه حیدریون حین پاسخ به حمله سنگین داعش به مقر‌های تحت فرماندهی‌اش پس از ساعت‌ها مقاومت ضمن پس زدن دشمن، حفظ موقعیت مقر و نجات جان بیش از صد نفر از نیرو‌های تحت امرش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید مرتضی حسین پور از فرماندهان جوان و نخبه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی عزیز بود که به روایت یکی از نزدیکان‌ایشان وقتی خبر شهادتش را به سردار سلیمانی داده بودند‌ایشان با تأسف فراوان گفته بود: حسین سرمایه سپاه بود و‌ای کاش من بجای حسین شهید می‌شدم.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای ادای احترام به مقام شهید و تکریم خانواده عزیزش در مراسم چهلم شهید مرتضی حسین پور (حسین قمی) شرکت کرد و در جمع خانواده شهید گفت: رسالت حسین قمی تا امروز گمنامی بود و رسالت ما از امروز معرفی حسین قمی به جامعه است.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز در ادامه این دیدار در سخنرانی مراسم چهلم شهید که مهمانان زیادی از داخل و فرماندهان جبهه مقاومت در آن حضور داشتند، ضمن اشاره به شاخصه‌های منحصر به‌فرد شهید حسین قمی گفتند: یکی از ویژگی‌های این شهید آن بود که در بحران و سختی که شخصیت افراد بیشتر نمایان می‌شود، قوی بود. انسان یک ظرفیتی دارد. در یک جایی دیگر نمی‌کشد. اما شهید قمی هر چه بحران سخت‌تر می‌شد، شجاعت، قدرت آتش و اداره بحرانش بیشتر می‌شد. هجمه و فشار دشمن هیچ اثری بر او نداشت.

در کتاب ماه کامل علاوه بر آشنایی با سیره رفتاری و شخصیت شهید مرتضی حسین پور (حسین قمی) می‌توانید در مناطق مختلف عملیاتی سوریه و عراق حرکت کنید. طعم تلخ محاصره حرم حضرت زینب در دمشق (سوریه) و حرمین امامین عسگریین در سامرا (عراق) را حس کنید و روز‌های سخت درگیری با دشمن تکفیری و داعش در مناطق مختلف این دو کشور را مرور کنید و با ضرب قدم‌های استوار مدافعان حرم شیرینی پیروزی در عملیات‌های مختلف در خاک عراق و سوریه را بچشید.

چاپ دوم کتاب «ماه کامل»؛ روایت زندگی مجاهد شهید سردار مرتضی حسین‌پور (حسین قمی) در قطع رقعی و ۶۰۸صفحه به قلم شهلا پناهی لادنی توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت انتشارات شهید کاظمی (https://nashreshahidkazemi.ir/) یا من و کتاب (manvaketab.ir) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را دریافت نمایید.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *