رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جانباز شهید «سید محمود موسوی» که بود؟

16:18 - 27 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۶۹۳
یک نویسنده کتاب گفت: معتقدم شهید موسوی می‌تواند یک الگو برای زندگی روزمره ما باشد ما نیاز داریم که همانند او قدم به خارج از آنچه تکرار زندگی است بگذاریم او حتی در ایام جانبازی اش نیز سیر تحول خود را ادامه داد و به یک الگو تبدیل شد.

مجید سانکهن در گفت‌وگو با میزان پیرامون مضمون کتاب «همسفر» گفت: داستان کتاب «همسفر» در مورد زندگی جانباز شهید سید محمود موسوی یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس است که به سبب جراحات ناشی از جانبازی به درجه بالای شهادت رسید، کتاب «همسفر» تلاش دارد تا زوایای زندگی جانبازی را مطرح کند که طی سال‌ها فراز و فرود دچار تغییر و تحولات بسیار شد.

وی دلیل نگارش کتاب «همسفر» را بیان و ابراز کرد: محمود موسوی یک راننده کامیون بود، کاراکتری جذاب و قابل پرداخت هنگامی که با شخصیت و سیر تحولات فکری او در زندگی مواجه شدم برایم کاراکتری جذاب به نظر آمد لذا اقدام به نگارش کتابی پیرامون وی کردم.

سانکهن به توصیف شخصیت جانباز شهید سید محمود موسوی پرداخت و ابراز کرد: در کتاب «همسفر» به صورت کلی زندگی او را در سه مرحله برای مخاطبان بازگو کرده‌ام، مرحله ابتدایی که پیش از انقلاب اسلامی است و در ظاهر هیچ رابطه‌ای با انقلاب ندارد، وی پس از آشنایی با امام خمینی (ره) در طی تحولات انقلاب اسلامی به انقلاب علاقمند شده با شروع جنگ تحمیلی علیه ایران هر طور که شده خود را به جبهه می‌رساند، در ابتدا به عنوان راننده در بخش تدارکات سپاه اقدام به فعالیت می‌کند، از همین جاست که با گروهی از راویان آشنا شده و سیری جذاب و تاثیر گذار در شخصیت این فرد دیده می‌شود او در عملیات خیبر و طریق القدس به جابجایی راویان می‌پردازد.

***یار وفادار راویان

وی پیرامون بخش‌های مختلف کتاب «همسفر» اظهار کرد: کتاب «همسفر» روایتگر دنیای فکری و ذهنی و تحولات متعدد زندگی شهید موسوی است، او که فردی پر انرژی شجاع و بسیار حساس بود ارتباط با راویان جنگ را به حدی گسترش داد که با آنان همکار شد، او حتی پس پایان هشت سال دفاع مقدس همچنان ارتباط خود با روایان را حفظ کرد، شهید موسوی در اصفهان زندگی می‌کرد و برای اینکه بتواند با دوستان راوی خود همچنان در ارتباط باشد طبقه‌ی از خانه خود را به آنها اختصاص داده بود تا هر از چندگاهی کنار هم جمع شده و بار دیگر روایتی از گذشته را مرور کنند، علاقه او به راویان به حدی بود که در مواردی حتی برای اینکه در کنار دوستان خود باشد به تهران می‌آمد.

نویسنده کتاب «حاج قاسم سلام» به شیوه نگارش کتاب «همسفر» اشاره و تاکید کرد: کتاب به شیوه داستانی به زندگی یک جانباز پرداخته است، تلاش کردم فضا و اتمسفر به صورتی جذاب نوشته شود، در عین حال داستان به دو زبان بیان شده بخشی قصه گویی از زبان محمد موسوی است و بخش دیگری از زبان راوی است. در هنگام نگارش سعی کردم تا علاوه بر لحاظ تکنیک‌ها مفهوم را به خوبی بیان کنم.

*** پای اعتقاداتش ایستاد

سانکهن پیرامون جانباز شهید سید محمود موسوی ابراز کرد: شهید موسوی فردی با انگیزه بود و هنگامی که دچار تحولی عظیم در زندگی شد مسیر زندگی‌اش نیز تغییر کرد، از این رو داستان زندگیش بسیار جذاب شد. این شهید بزرگوار نماد استقامت و انتخاب بود، فردی که تا انتها پای اعتقاداتش ایستاد و دفاع مقدس او را پخته کرد، من معتقدم شهید موسوی می‌تواند یک الگو برای زندگی روزمره ما باشد ما نیاز داریم که همانند او قدم به خارج از آنچه تکرار زندگی است بگذاریم او حتی در ایام جانبازی اش نیز سیر تحول خود را ادامه داد و به یک الگو تبدیل شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *