سیر نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته/ هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۹۸ هزار تومان

13:12 - 27 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۶۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: بازار طلا و سکه از هفته گذشته تا به امروز بیشتر تحت تأثیر قیمت ارز بوده به‌طوری‌که کاهش قیمت ارز باعث شده است قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته تا به امروز سیر نزولی داشته باشد.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با میزان، درباره روند قیمت هفته گذشته طلا نسبت به امروز و همچنین حباب سکه و عواملی که در انس (واحد جِرم - «ounce») جهانی سکه مؤثر بوده است، گفت: هفته گذشته قیمت انس جهانی برخلاف هفته‌های قبل سیر نزولی داشت، ولی در روزهای پایانی هفته شروع به افزایش قیمت کرد.

وی افزود: امروز نیز با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی قیمت هر انس طلا به هزارو ۷۷۹ دلار رسید که به‌طور متوسط نسبت به هفته گذشته ۱۶ دلار افزایش داشته است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: قیمت انس جهانی معمولاً در روزهای پایانی سال میلادی همیشه دچار نوسان بوده و امسال نیز به همین شکل بوده است.

کشتی آرای بیان کرد: بازار طلا و سکه از هفته گذشته تا به امروز بیشتر تحت تأثیر قیمت ارز بوده و به دلیل مذاکرات وین قیمت ارز نوساناتی را داشته است به‌طوری‌که کاهش قیمت ارز را داشته ایم.

وی در ادامه گفت: کاهش قیمت ارز باعث شده است قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته تا به امروز سیر نزولی داشته باشد.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: با کاهش قیمت طلا و سکه کاهش عرضه سکه به بازار رخ داده و در نتیجه حباب سکه با افزایش قیمت همراه بوده است.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: برخلاف ماه‌ها و روز‌های گذشته که تقاضا باعث افزایش حباب سکه می‌شد طی هفته گذشته کاهش عرضه سکه به بازار باعث شد حباب سکه به ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کند، ولی از روز پنجشنبه تا امروز حباب سکه در محدوده ۳۷۰ هزار تومان بوده و انواع سکه نیز دارای حباب است.

وی اظهار کرد: قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است که به نسبت به هفته گذشته ۱۲۰ هزار تومان کاهش داشته و قیمت سکه طرح جدید در حال حاضر ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان است و نسبت به هفته گذشته ۱۳۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت:  نیم سکه با ۷۰ هزار تومان کاهش در حال حاضر ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بوده و ربع سکه با ۷ هزار تومان کاهش هفتگی در حال حاضر ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز در حال حاضر دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بوده و هر مثقال طلا نیز با توجه به نوسانات قیمت ارز و قیمت اونس جهانی ۵ میلیون و ۶۲۳ هزار تومان است همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در حال حاضر یک میلیون و ۲۹۸ هزار تومان دادوستد می‌شود.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *