کشف ۷۵ پرونده تصادف ساختگی در مازندران و ارجاع به مراجع قضایی

11:02 - 27 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۵۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در هفت ماهه امسال با انجام کارشناسی‌های تخصصی توسط همکاران ۷۵ پرونده تصادف ساختگی کشف و به مراجع قضایی اعلام شد.

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با بیان اینکه در هفت ماهه امسال با انجام کارشناسی‌های تخصصی توسط همکاران ۷۵ پرونده تصادف ساختگی کشف و به مراجع قضایی اعلام شد و از این موارد ۶۰ مرد و مابقی زن هستند، اظهار کرد: موضوع تصادفات ساختگی یک آسیب اجتماعی است که فرد بصورت عمدی به جسم و روان خود وارد می‌کند و یا عده‌ای در قالب پیمانکاران تصادفات ساختگی موجبات آسیب عمدی به افراد می‌شوند.

عباسی تصریح کرد: یکی از راه‌های سوء استفاده این افراد از شرکت‌های بیمه‌ای است که با افزایش چشمگیر مبالغ دریافتی دیه، افراد سودجو به دنبال سوء استفاده از بیمه‌ها و بیت‌المال هستند.

وی گفت: بیشترین تصادفات ساختگی در شهریور با ۲۲ مورد و کمترین آن مربوط به خرداد ماه با ۵ مورد گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با بیان اینکه تصادفات ساختگی با هوشیاری و دقت کارشناسان پزشکی قانونی قابل تشخیص است گفت: این موضوع با بخش قضایی مطرح و به صورت جدی پیگیری‌های لازم به عمل خواهدآمد.

عضو شورای قضایی استان مازندران در خصوص جلوگیری از جعل گواهی افزود: به دلیل راه‌اندازی سیستم CMS قضایی (سیستم ارتباط الکترونیکی با مجموعه قضایی) گواهی کاغذی حذف و مراتب به صورت الکترونیکی نیز ارسال می‌شود تا از جعل جلوگیری شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *