آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راهکاری مناسب برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی است

12:16 - 27 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۴۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان تأکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ترویج مهارت آموزی زمینه ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار را مهیا می‌سازد و تداوم این رویه راهکاری مناسب برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی است.
- مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در بازدید از نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور و کم سرمایه‌بر در بندرعباس، اظهار داشت: آموزش‌های مهارت محور فنی و حرفه‌ای هر چه گسترده‌تر باشد و افراد بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهد، می‌تواند در کاهش میزان جرایم و تبعات اجتماعی آن تأثیر بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه افزود: طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی مهمترین معضلات اجتماعی به شمار می‌روند که این آسیب‌ها در بیشتر موارد از بیکاری، نبود اشتغال و نداشتن درآمد مناسب نشأت می‌گیرند.

قهرمانی همچنین اظهار داشت: علت بیکاری افراد در بیشتر موارد، نداشتن مهارت کافی است و سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند با فراهم ساختن زمینه برگزاری دوره‌های مهارت آموزی، امکان دستیابی به فرصت‌های شغلی مناسب را برای آن‌ها مهیا سازد.

این مقام قضایی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: اشتغال به خودی خود ایجاد نمی‌شود بلکه باید بستر و زمینه‌ای برای آن فراهم شود و در این راستا باید برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی و پرداخت تسهیلات به هنرآموزان مورد توجه قرار گیرد.

دادستان بندرعباس تأکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح جامعه می‌تواند کمک رسان جوانان برای کشف استعدادهایشان و ایجاد اشتغال پایدار باشد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله مهارت آموزی به زندانیان نیز گفت: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان زندان‌ها در بازسازی شخصیت اجتماعی آن‌ها و جلوگیری از تکرار جرم بسیار حائز اهمیت است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در پایان ضمن تشکر از توسعه و ترویج مهارت آموزی در سطح استان، آمادگی خود را جهت ارتقای سطح همکاری‌ها و بازدید از مجموعه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کرد.
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *