ادامه بارش‌ها در کشور

8:34 - 27 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۴۷۶
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با میزان در مورد آخرین وضعیت جوی در کشور گفت: امروز شنبه غرب، شمال غرب،جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در قزوین و تهران بارش باران  و گاهی وزش باد موقتی و در ارتفاعات بارش برف را شاهد خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: شدت بارش باران امروز در کهگیلویه و بویراحمد و همچنین چهار محال بختیاری، لرستان، ایلام و خوزستان است که احتمال است آب گرفتگی معابر و سیل آبی شدن مسیل‌ها نیز در این مناطق وجود خواهد داشت.

وی گفت: به تدریج از اواخر وقت امشب باران به بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور هم خواهد رسید، اگرچه که فردا از شدت بارش‌ها در غرب و دامنه‌های البرز مرکزی کاسته خواهد شد و در بخش‌های از اصفهان، یزد، خراسان شمالی و جنوبی بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

رفیعی گفت: از روز دوشنبه یک سامانه بارشی جدید از غرب کشور ورود پیدا خواهد کرد و نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد که برای روز‌های پایانی هفته شاهد بارش باران هستیم.

وی افزود: همچنین در نواحی کوهستانی و سردسیر کاهش دید را به واسطه برف و کولاک خواهیم داشت که توصیه می‌شود کوهنوردان به این نکته توجه داشته باشند.

این کارشناس هواشناسی گفت: از امروز شنبه تا سه شنبه غرب خلیج فارس مواج خواهد بود.


وی در پایان درمورد وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری است بیشینه دما نیز ۸ درجه سانتی گراد خواهد بود.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *